Sidor

torsdag 1 juni 2017

Hej..

...på Er igen.
Här dröjer det för länge mellan varven innan jag skriver.
Helt medveten om det. Sorry..

Förstår inte vad som hänt men får..kan inte lägga upp några bilder.
Så därför ska jag börja med en annan bloggportal eventuellt.
Måste lösa detta snarast.
Ska kolla och kika vad som gäller och vad som passar mig bäst.

Men det jag verkligen gillar att använda är Instagram.
Så glöm inte följ mig där.
evalevabo..Instagram.
Kika in vetja.

Lägger upp flera bilder varje dag både händelser (ringen längst upp..bara att klicka) och vanliga bilder.
Mestadels inredning, kläder, mat, inspiration, väder och vind.

Här har varit ganska mycket.
Mycket inför sonen Edvins hemkomst.
Där strula det till det ordentligt.
Hans flyg från Los Angeles fick bytas till annat flyg. Förseningar och lite annat runt det.
Men tror inte han klaga då han fick ett mer "modernt" plan och uppgraderades.
Lät hur bra som helst.

När han väl kom till Heathrow London var där kaos.
Datahaveri och hans flygbolag BA låg nere.
2 extra dagar..ofrivilliga..men än dock lite äventyrliga dagar blev det i London.
Flygbolaget ställde upp med hotell, mat..rubbet.
Så allt fixades sig. 

Och nu till slut igår landa han på svensk mark igen.
Hans pappa och 2 vänner mötte upp honom.
Nu är det avkoppling, träffa vänner och bara vara för honom ett tag tills sommarjobbet börjar.
Ja..just det..
Landa på Arlanda gick kanon. 
Rätt tid perfekt..men väskorna..kvar i London. 
Jösses alltid är det nåt.
Nu skickas de hem hit till oss så fort de kommit fram.
Allt löser sig.
Väskor som "försvunnit" det har hänt förr när vi rest.
Vi har råkat ut för det tidigare.
Men det brukar lösa sig snart.

Huvudsaken Edvin är hemma nu.
Nu framöver är det körkort som väntar och sedan forsätter han som vanligt på gymnasiet igen.
Allt är som vanligt.
Skönt det.

Jag då?
Jo vi har firat vännen Pia som fyllt år.
Stort party massa mat och dans.
Tack för det.
Sedan..ja allt möjligt.
Varit ute på några små resor, tränat, simmat, rensat.
Rensat ut och gjort iordning i garderober och försökt få alla prylar här hemma på rätt plats.
Bort med all vinter och in med all sommar.
När man som jag bor lite tajt får man tänka till.
Brukar vara organiserad och noggrann.
Måste bara få ett ryck..sen så.
Just för att Edvin också ska få plats med lite plagg och annat när han är här.
Ordning och reda.
Eller så gott det går iallafall.

Idag ska jag gräva fram min vita stora matta och plocka bort komattan i vardagsrummet.
Har sagt det hundra gånger..men nu Ska det ske.
Får passa på när vädret är sådär ute.
Sen står en del annat på schemat.
Har och göra.
Men måste ta allt i min takt.
Annars får jag värk, ont och det är inget bra alls.
Jag känner min kropp utan och innan och vet när jag måste pausa.

I helgen blir det träff med fina vänner hos mina "urgamla" kompisar Stefan och Sanna.
Så mycket vi har gjort tillsammans.
Ska bli så kul att träffas igen ett gäng.
Fira in sommaren och hoppas då på ett dundergott skönt sommarväder.

Ha en skön dag.
Och ta vara på varann.
Glöm inte att kramas lite extra idag..för just idag kära vänner är det sommar och 1 juni.
Kram på Er Alla.

Ha en underbar dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar