Sidor

måndag 24 april 2017

Hej hopp..

...på Er.
En lugn lite seg måndag har det varit för min del.
Känt mig sådär. 
Börjat hosta..igen och haft ont i huvudet.
Men annars är allt bra.
Förutom vädret då.
Ändå hållt mig mest inne idag.
Ikväll har det både haglat, regnat och jag undrar om det inte kom lite snö förrut också.
Väldigt kallt.
En super lugn dag inne har det varit. 
Skönt det.

Haft Skaraborgs solskydd här.
Ska äntligen sätta upp en gardin, solskydd liknande hissgardin i köket.
Har skrivit om det tidigare.
Solen..när solen är uppe..ligger på där i köket hårt hela eftermiddagen och kvällen.
Kommer bli jättebra.
Valde en lite "speciell" gardin. 
Vit med lite skimmer.
Pärlemo med struktur.
Ja ni ska få se sedan.
Lovar plåta.

Umgåtts med vänner som så ofta även denna vecka som gick.
Men också försökt att komma igång med träningen efter påsk.

I fredags var det dags igen för en träff, en after work med de alltid lika glada Leena, Sanna och även denna gång kunde Carina följa med.
Vi har umgåtts i alla tider nästan.
Jag och Sanna ända sedan lekis.
Då förstår ni.
Träffades nångång under första världskriget...hihi.

Så mycket minnen och skratt, prat och så enormt mycket kort som togs.
Jag kan ju inte låta bli.
Men det är ju så vi håller våra minnen vid liv.
Genom bilder. Om minnet sviker.
Jag är uppvuxen så då min pappa alltid förevigat alla stunder.
Genom film och bilder i mängder.
Men tänk vad roligt att gå igenom allt efter åren som gått.
Många som tackar mig så här i efterhand att jag plåtat så mycket.

Vi har iallafall redan bestämt ny träff ganska snart.
Det blev ganska sent i fredags.
Så lördagen började jag med att vila och städa, tvätta och gjorde lite halvtråkiga saker.
Sedan iväg till Maria.

Hem till henne där vi myste och tog det lugnt ett tag och smuttade på lite vin för att sedan bege oss till stan där vi såg och lyssnade på live musik. 
Två riktigt duktiga sångare...eller sångerskor.
Så himla bra.
Inspirerade av Eva Cassidy som jag alltid gillat.
Vi tyckte musiken var superbra.
Och jag hade trevligt som alltid med fina vännen Maria. 
Du är för go du..och även Nisse.
Hennes hund. 
Eller deras hennes sambo och Marias dog.
En riktig sköning till voffsing.
Och han gillar verkligen mig. Det märks.

Jag är så himla trött nu och känner mig frusen.
Ska gå och lägga mig.
Ska bara dricka upp mitt te och ta en alvedon för huvudvärken.
Glöm inte kramas nu när det är kallt ute.
Håller man värmen bättre tänker jag..hehe.
Kram på Er.
Ta vara på varann.
❤️

 

Håll i Er nu. 
Nu kommer mängder med bilder.
Blunda eller titta. Ni bestämmer.
Och kvalitén är Inte den bästa..så kan det vara.
Men mycket skratt och roligt framför..och bakom kameran.
Det är huvudsaken.
Vi börjar med mig och Leena.
 

Carina och Sanna ser liiite gladare ut. Haha..
 

Jodå..jag kom på dom minsann med att plåta sig själva.
Alltså inte bara jag som gör..phu!
 

Praliner och mat.
 

 

Här försvann skärpan nånstans och gick hem.
 

 

 

 

På lördagen var jag hos denna goding och hans matte. Så söt så. Lille Nisse.
 

 

"Att strypa en hund" heter denna kram.
 

Hann med några ego pics också. Hej svejs.
 

Jaha..och här försvann skärpan åter igen och drog hem..eller nånstans. Jag och Maria.
 

 



 

Sååå skojigt vi har.
 

 

En lugn dag hemma hos mig idag..och skärpan är tillbaka. Sicken tur.

 
 
God natt på Er. Hörs och ses snart igen.❤️
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar