Sidor

söndag 9 april 2017

Heeeej..

...alla.
Hmm..för mig är den 9 april så enormt speciell givetvis för att min älskade yngsta Edvin, 
våran alldeles egna Edvin föddes med idag.
(detaljer här..hoppa ifall ni inte vill läsa haha.) 

Kom med planerat snitt kl 10.15. Pip. Iallafall.

Vi åkte in klockan, strax innan 8.00 till förlossningen.
Stor som ett hus. 
Japp 25 kilo tyngre.
Jag alltså.
Med mina ganska små 1,64 cm långa kropp.
Så en elefant eller..?
Ingen elefant kom ut ur magen utan en genomperfekt liten kille med mörkt hår på huvudet.
Edvin.
Och namnet hade vi "klurat" ut innan.

Hade ingen aning om kön. 
Men Erik, storebror är klassiskt så nåt i samma stil skulle det bli. 
Så det var klart. 
Vi hade även tjejnamn på tapeten.
Det blev iallafall en Edvin Johan Karl.
Klassiska fina namn.
Sönerna Edvin och Erik.
Hoppas han är nöjd nu Edvin 18 år senare med namnvalet...hihi.
Eller vad säger du min gosse?

Jag var så nervös iallafall. 
Vi var.
Var vaken och bedövad nertill från rygg och ben under operationen.
Glömmer aldrig hur Edvins pappa Lasse kände och tänkte. 
Så spända och nervösa.
Så mycket känslor.
Tårarna rann. 
Lycka och nervositet.

Edvins pappa i sin fina mössa..not..och lånade gröna kläder på sig sittande och höll mig hårt i handen.
Skynket var uppe vid magen och jag tror nog Edvins pappa försökte resa sig upp för nyfikenhetens skull nån gång men nej tror inte det funkade så bra...haha.

Det snittades snabbt det rycktes och tänjdes och Ut kom vår underbara bedårande Edvin.
Allt klar på 20 minuter ungefär.

Ja..han var en Edvin direkt.
Så perfekt och lyckan var enorm.
Snittet och operation gick så bra.
Det kändes som jag ville springa maraton efter.
Var euforisk.
 På riktigt.
Så lycklig och glad.
Pigg. 
Så piggelin.

Trots med mitt snitt då det är en stor operation.
Stor skillnad mellan Erik då "vanlig" förlossning mot kejsarsnitt. 
Som dag och natt.
För min del.
Inga smärtor.
Nix. 
Inte nåt.
Vet inte hur jag ska förklara..
Men om jag säger att det var som att gå till tandläkaren så kommer jag säkert få påhopp på mig.
Men så exakt kände jag det.
Vi är alla olika.

Nåväl.
Edvin kom.
Åt som bara den..han alltså..och jag måste mitt i allt säga att lugnare unge har inte funnits på vår planet.

Edvin..du har från första stund..sovit..och varit så lugn.
Tror jag kan räkna på högerhand hur många gånger du skriket.
Som en docka..som bara ligger där.
Jollrar och var så nöjd.
Bästa bästa bebisen och barnet.
Ahh..nu är lite annat..18 år senare. Haha.
Nej skoja.

Men på riktigt.
Alla barn är olika.
Konstigt vore annat.

Edvin världens lugnaste.
Jag var lugn när jag var liten har jag fått höra.
Likaså Edvins pappa.

Och ni som känt Edvin sen minsta bebis till nu underbaraste killen 1.80 lång studerande i Kalifornien vet.
Längtar efter att få krama dig snart igen min älskade gosse.
Visst blir mycket Edvin här idag. 
Oj så mycket.
Men en av de största händelserna i livet.
Naturligtvis.

Och också kanske lite extra då vi..vi i Sverige sett så mycket elände som hänt.
Bussen med barn..
Terrorn i Stockholm..i fredags.
Många döda och mycket elände.

Då du Maria T och jag strosade som lugnast runt på stan. Kommer du ihåg Maria.
Och jag därefter vid den tiden träffade upp andra vänner.

Säger med extra kärlek idag..
Ta vara på varann.
Glöm inte Visa den Du älskar och håller av Extra extra mycket lite extra extra kärlek.

Jag har oxå träffar mina älskade tjejer i helgen.
Mina underbara fina vänner.

Gjort allt och känner varann så väl.
Är så tacksam. Mina tjejer.
Älskar Er.


Nu kommer lite bilder från dagarna som gått.
Kraaaaaam.
❤️

 
 

Ett gammalt men härlig foto..då vi reste iväg.
Här skulle vi till mello på Globen.
Kommer du ihåg Edvin?
 

 

Min 18 åring som snart kommer hem till Sverige igen.
 

Gårdagens kväll.
Har nog tagit 100 bilder och filmer..
Sån är jag...suck.


 
 
 
 
 

Längtar efter Er varje dag.
Helen..längtar efter Dig.
 

Dagen och kvällen börjades här. 
I solen på ett av stan cafén. Ljuvlig dag.
 
 
Sen träffat denna fina vän Pia i veckan.
Ja jösses vad bilder jag har.
Alltid händer det nåt.
Nu får jag börja rensa igen. Bilder alltså.
Ha en skön söndag.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar