Sidor

måndag 20 mars 2017

Hej..

......alla ni som läser här.
Hoppas ni haft det bra..sen sist jag skrev.

Jag själv har träffat vänner under helgen. Myyysigt...efter att varit ordentligt sjuk under mer än en vecka. Två veckor...urk.
Helt utslagen.
Kanske många som är nu. Många som är sjuka.
Hosta, ont i hals och värk, feber.
Jag kan inte påstå att jag har världens bästa immunförsvar. 
Långt ifrån. 
Räcker med att man säger "ont i halsen" till mig så börjar jag harkla mig. Haha. 
Skoja liiite. 
Men ja dåligt immunförsvar hänger väl ihop med borreliainfektionen och annat skräp som följt mig ett tag.
Men..jösses det finns värre saker. Inga problem.
Allt löser sig.

Träffat goa vänner på mat och dryck, prat och skratt
som sagt. 
Och idag lunch på ett av stans hotell på berget.
Tack för sällskapet.
Kan sitta i timmar och bara njuta och koppla av.
Men direkt efter var jag tvungen att lägga mig en liten stund. Kan somna på 2 minuter.
Jag vet inte riktigt om det är att jag är övertrött, saknar nåt i kroppen eller om det är vårtrötthet.
Jag vet..jag skriver ofta om att jag längtar efter sol och sköna dagar på min uteplats som jag börjat fixa till.
Men under flera år..sålänge jag kommer ihåg är jag vårtrött. 
Känner ni igen er?
Många som lider av vårtrötthet och kan till och med bli nedstämda under denna tid.
Jag vet inte.
Kanske nåt som saknas i kroppen. 
Vitaminer..nånting.
Inte en susning.
Vill så mycket.
Men är orkeslös. 
Jag försöker och vill men det räcker med att jag sätter mig ner en sekund så går ögonen i kors.
Jag rör på mig. 
Gör allt det som jag försöker göra dagligen..men..
ibland tar det emot.
Tips maila mig eller skriv här om ni vet och känner det samma.
Just nu har jag tagit en paus från träning just för jag varit sjuk.
Då räcker det med nån lugn promenad och träff och fika med dom jag gillar. Sen vila. Så är det.

Imorgon har jag tänkt att såpa min uteplats.
Har lärkträd på golvet och älskar doften av såpa och skura av golvet, mina möbler så det blir riktigt rena. Vill sitta där nu. 
Sen måste jag iväg på yoga en stund. 
Alternativ simning.
Ska hinna med en fika med en kompis också.
En kaffepaus funkar alltid. 
Inga konstigheter eller jobbigt.

Och ja jag vet..ska sätta fart och måla mina tavlor som jag knappt påbörjat. 
Beställningar som är gjorda.
Men nu har jag haft mycket annat runt omkring mig och hoppas på att denna vecka blir annorlunda med med mer energi och kreativitet.

Ha det bäst. 
Njut av årstiden.
Och glöm inte kramas lite extra ikväll.
Det är faktiskt vårdagjämning, bara en sån sak.
Vi går mot ljusare och tider.
Massa kramar till Er från Mig.
❤️
Psss..glöm inte följ mig på Instagram. 
Lägger upp mycket. Varje dag.
Välkomna dit till mitt konto evalevabo.

Vår vår..
 

 

Härligt med solljus men måste tvätta mina fönster.
 

Golvlampa och bord från
 

En fredag med Sara mfl. på Den lilla krogen i stan.
 

Charmigaste stället i stan. Litet och gemytligt.
 

Lunch med Maria på samma ställe ops..japp. 
Under veckan.
Denna gång råbiff som jag älskar. Gudomligt gott.
 

Ännu mer matbilder.
Idag på Hotellet på berget. Billingehus. Från idag.
Supergod fisk.
 

 

Så vad avslutar Eva dagen med..jo självklart en kopp te. Gärna rött så här på kvällen. Mums.
Kusmi Tea är favoriten.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar