Sidor

torsdag 16 februari 2017

Hej...

..nu är jag här igen.
Ni blir inte av med mig i första taget..hehe..
Nå..vad här hänt?
Svårt eller närmare bestämt finns inga möjligheter att skriva om Allt.
Och det är inte tanken i denna blogg.

Vanliga..tränat i form av simma, yoga, cyklat..och promenerat som alltid.
Finns sällan inte en dag då jag inte är på nåt sätt aktiv.
Men allt är i mån om hur jag mår, förstårs.
Ont...menieres, trött.
Man..Jag gör så gott jag kan.

Annars som också alltid träffat mina underbara vänner.
Det blir ofta en fika eller lunch på stan.
Tjatter och prat.
Eller en långpromenad.
Eller en myskväll..en kväll framför tvn.
Igår fika med Marianne.
Lunch med Pia dagen före..
Ja så håller det på.
Är så tacksam.
Kan sitta i timmar och prata och strosa omkring på stan. Härligt.

Min sons flickvän Sofia var här i lördags.
Myyyysigt. 
Gjorde en fläskfilé gryta.
Älskar att kocka och fixa lite.
Även om vi bara är några få.
Mellokväll också.
Gillar.
Jag är en mellotjej.
Rosa och glitter hög volym.
Gillar allt runt omkring det.
Och har varit på plats flera gånger i Globen.
Göör kul.

Och mat ja..kocka nämnde jag.
Mat mat.
Sitter och avnjuter en fruktsallad nu.
Som många undrar..eller åtminstone några undrar när de ser mina välfyllda skålar och fat med frukt.
Äter jag allt?
Och ja faktiskt.
Gör alltid en smoothie.
Ibland svårt att få i mig nåt på morgonen.
Då funkar en smoothie så bra.
Näring och dricka istället för att tugga.
Mår jag illa..sovit dåligt så måste jag ändå få in mig näring och nyttigheter i kroppen för att piggna till.
Mina smoothies får gärna vara gröna.
Spenat, citron, ingefära med nån frukt och det tillsammans med naturell yoghurt.
Och som sagt citron.
Citroner är min passion.

Som jag sagt tidigare...jag kommer antagligen födas på nytt i mitt andra liv efter detta som en citron...tjohej.
Äter det till allt.
Eller pressar i vatten, i mitt te.
Mitt dagliga te giv mig idag. Amen.
Japp, har druckit några muggar idag.

Annars..rensat.
Jag har rensat städat och grävt igenom mina garderober fyllda med kläder, väskor och skor.
Storstädning behövs ibland.
Blev några kassar denna gång.
Härligt.
Sånt som hänger, ligger och tar plats.
Jag inte använt på länge.

Och vet ni..det är snart 2 år sedan jag flyttade in här.
Galet..va?
När jag nämner det säger de flesta .."du menar 1 år"..
Nix..
Köpte lägenheten 1 maj.
Eller i april närmare bestämt så är det.
Fick tillträde 1 maj.
Galet snabbt det gått.
Och galet bra jag trivs här.

Här hör jag hur det regnar utanför.
Igår var det sååå underbart soligt väder.
Rena våren.
Idag fixat håret.
Behövdes då man som jag har långt hår.
Klipp fix och lite bra produkter på det.
Känns fräscht.

Ha en fin torsdagkväll.
Kramas lite extra..för idag är det..torsdag.
Finns alltid en anledning till att kramas här och nu.
Livet är Här och Nu.
❤️

 

Home sweet home..
Bord mitt matmorbord från The Sofa Store.
Även ask och lampa därifrån.
Kuddar från bla. från Ceannis, Lisa Bengtsson.
Pläd från Modernwool.
Små glasvasar gudomligt fina till ljus eller lite grönt i från Skruf.
Stora tavlan målad av mig.
Ja jag målar en del.
Målat till Erik och Sofia och flera andra.

Rosor alltid lika fint. Älskar den blodröda färgen.
Uppskattas. Tack fina vän.
 
 
Så, kvällens mat. Mums. 
Fruktsallad med lite naturell yoghurt.
 

Frukt eller i smoothie. Gillar dom gröna.
Ser känns nyttiga åtminstone. Denna med spenat.
Och givetvis massa annat.
Såå...nu ha en skön kväll. Ses igen snart. Kramis.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar