Sidor

tisdag 31 januari 2017

Sista..

..dagen denna januari.
Ahh..så skönt.
Gillar inte denna gråa månad. 
Nu har det varit så grått och trist så det är svårt att slå om ögonen och drömma i en annan kulör ens.

Om det ändå hade varit lite snö.
Men neeej..helt onödigt liksom.
Snön kommer väl lagom till påsk.
Bakslag kallas det. Urk på burk.
Gud så negativ jag är i dag då..
Sorry.
Nu njuter vi av februari och ljuset framför oss.

Haft en mysig helg med fina vänner.
Suttit och snattrat och skrattat.
Tack Pia, Ulrica och Sara..och alla ni andra..

Men jag också vilat ganska mycket.
Sjukdomen menieres har gjort sig påmind.
Är totalt orkeslös under anfallen och vill bara vila, sova. 
Helst på spikmattan så jag blir alldeles perforerad efter en timma.

Har inte tränat på några dagar.
Ska verkligen försöka ta mig an bassängen och simma några "varv" imorgon.
Alternativ..nåt annat kul..hi.
Jag är så himla trött på simningen.
Känner kloret i munnen när jag vaknar...usch.
Men ack så skönt när man hållt igång en stund.
Ser verkligen framemot cykla och ta långa promenader. 
Helst då när solen är framme naturligtvis.
Ger lite extra energi.

Annars...ja jag är supernöjd med nya bordet.
Och som sagt nästa vill-ha-till-våren-väldigt-gärna är en ny soffa.
Sammet är extremt modernt och på ropet nu. 
Kommer mer och mer.
Gärna färger som gult, grönt, rött.
Visst känns lite 80 tal. 
Men sofforna är betydligt modernare och snyggare nu än då.

Ha en ljuvlig tisdag.
Jag ska själv lägga mig på spikmattan en stund sedan blir det en träff med vän, lite te och tv-tittandet här.
Hoppas min eländiga menieres släpper med sig om en stund.
Kram på Er.
Glöm inte kramas lite extra..det är ju faktiskt sista dagen på januari. 
Måste firas lite extra med några extra-extra hugs.
❤️

Lite hemmabilder..hem ljuva hem.
 

Lampor från The Sofa Store.
Krukor från dbkd och vattenkannan från Klong.
Gillar gröna växter och stora gröna blad.
 

Mina pojkar..så fint.
 

Den fina tavlan jag fick av Edvin i somras.
Står så jag ser den alltid. 
Ops..behövs visst dammas.
 

Jaha..bordet igen. Har jag sagt att jag är nöjd..hehe..
Från The Sofa Store.
Den stora tavlan har jag målat.
Jag har komattan under nu. 
När våren kommer tar jag fram den stora kritvita ryan jag köpte förra sommaren.
 
 
 

Grått i köket..grå luva i ett grått väder. Grå-grå..
Me happy ändå. Jag kan ju till och med rimma.
 

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vill bara säga att du har så fint inredd lägenhet! Helt i min smak!
    Jag får mycket inspiration av dina bilder men jag har funderat på hur du har inrett runt Tv:n...
    Jag tycker det är svårt att få till det mysigt kring Tv:n. Har inte sett att du visat den delen av rummet...
    Vill oxå berömma din fina tavla du målat. Jättejättefin!
    Sköt om dig och må gott!
    Hälsningar Ulrika

    SvaraRadera