Sidor

tisdag 10 januari 2017

Nu...

..är julen borta och allt är ungefär som vanligt igen.
Så himla skönt. 
Ja inte för att jag Inte gillar advent och jul.
Ni som känner mig vet att jag gärna vill ha upp stjärnor, äta skumtomtar och dricka glögg i november.
Men så fort nyår är avklarad då bort med allt.

Och jag längtar efter våren.
Snödroppar och ljusa kvällar.
Visst är det så.
Jag är ombytlig..om man väljer säga det så haha.
Men då längtar jag som nu efter vårens kläder, tjocka koftor och mina sneakers.
Tulpaner och nummer ett kanske..få fixa iordning på min uteplats.

Jag vet jag får dämpa mig lite. 
Jag hinner med.
Och tiden går fort.
Lugn och fin..vi kommer dit.

Men antingen snö och riktig vinter eller vår på stört.
Och som det är hos mig finns inte tillstymmelse till snö.
Kallt som sjutton.
Men regn och grått.

Jag har haft en mysig dag träffat sköna vänner på stan. Tagit det lugnt. 
Vi har strosat omkring.
Kikat på kläder. 
Vårens nya. 
Fått inspiration.
Fikat ätit och snattrat om livet.
Om allt.
Verkligen allt.
Tack fina Ni.

Var tvungen efter ett tag att ta mig hemåt.
Kolsvart ute..glömde belysning på cykeln.
Asch då. 
Tur att man bor så nära city.
Sen frusit varit ruggig. 
Druckit te och bott in mig i plädar.
Och nu lagom till man ska lägga sig i min idag sidenpyjamas blivit uppvärmd.
Hopp i sköna sängen.
Oja..bland alla kuddar och täcken.

Skrattar åt mig själv när jag vaknat mitt i all härva ibland raklång på andra sidan.
Jag som inte rör på mig när jag sover..hehe.
Tror jag ja.

Men tvärtemot hur som haver.. och kuddar som ligger utspridda på golvet.
Vad hände här?
Men tror absolut det är ett bra tecken att jag sover väldigt bra nuförtiden.
Då jag inte har så ont vill säga.
Då är sömn inte att tänka på.

God natt på Er.
Kram från mig.
Och vet Ni..glöm inte kramas och visa den du gillar att Du verkligen rår om den..lite extra. 
Alltid.
❤️

 

 

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar