Sidor

söndag 1 januari 2017

Hello..

...januari 2017.
Hoppas Ni hade en fin nyår.
Jag var med Pia, en god vän hemma hos henne.
Firade en lugn mysig nyår.
God mat och superduper lugnt, skönt.

Passa mig perfekt.
Precis som jag vill ha det.
Inget uppstyrt och fixat med glitter och håruppsättningar, dyra klänningar och höga klackar.
Nix.
Det kör jag gärna när som helst nån annan dag.

Edvin skrev till mamsen vid tolvslaget då blev jag rörd.
Längta..
Sen skrev äldsta sonen Erik då blev jag rörd..igen.
Sen alltid när man ser det sista från Skansen och hör "Ring klocka ring" blir jag alltid tårögd.
Kan inte rå för det.
Så jag gråter alltid en skvätt när klockorna börjar slå och vi skålar och önskar varann gott nytt år.
Otroligt lättrörd.
Blir bara sån. 
Och det blir mer och mer för varje år.

Kanske för att jag är så tacksam och glad över vad livet har gett mig och man känner sig så himla lycklig inombords. 
Och att ett år har gått förbi med barnen, familjen och vänner. 
Nya bekantskaper, nya händelser.
Händelser som präglat en både positivt och negativt.
Allt är inte bara uppåt förstårs.
Mycket tårar och sömnlösa nätter.
Men också massa skratt och härliga stunder..då man inte kan sova pga det.

Jag blir ofta känslomässig. 
Lätt för både skratt och tårar.
Kanske har med ålder att göra...eller vädret..eller hur håret ligger på huvudet..hehe..Inte en aning.

Ja nu är det dags att knyta sig och hoppa upp i sängen och mojsa in sig.
Trött och tagit en lugn dag.
Fikat med en vän här hemma.
Taget en promenad.
Annars har tvn stått på mest hela dagen.
Sett flera filmer och är riktig jäspig nu.

Imorgon blir det träning efter några riktigt lata dagar.

Ha en fin fortsättning på det nya året.
Glöm inte att kramas idag och imorgon..alla dagar.
För kom ihåg..det är ett nytt år.
Ett nytt år med nya möjligheter och många spännande dagar framöver. 
Lev och njut här och nu.

Massa kramar till Er från mig.
❤️
 
 

Nyårsafton hos Pia. Massa god mat. 
 

 

Pia in action..fullt ös i köket.
 

Vid tolvslaget skålade vi i bubbel.
En jättemysig kväll. 
 

Årets första dag hos mig.
 

Vita tulpaner..det bästa jag vet så här års. Vitt vitt.
 

 

Svensk marmor kommer härifrån https://www.thesofastore.se/
 

 

 

Nu studsar jag ner i min säng..obäddade stökiga säng.
Time to sleep. Natti.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar