Sidor

onsdag 7 december 2016

Hello...

...alla fina där ute.
Har ni det bra?
Först Medans jag kommer ihåg här och nu vill jag tacka för mail, sms, mess..era fina tankar och härliga positiva ord runt omkring...
Allt..gällande mitt repotage, sång, rubbet...blogg och instagram, hurrarop och ja allt.
December och mycket händer.

Nu mycket fokus på sången.
Så himla kul.
Älskar mina körtjejers sällskap.
Allt runt omkring musiken och sången.
Det bästa som finns.
Men nu galet hostig och i och med det hes.
Sjutton också.
Nu ska jag verkligen kurera och till och med gå igenom lungröntgen på sjukhuset.
Är tvungen då jag varit hostig sedan i juli..
Ja ni läste rätt..
Löjligt länge..men fram och tillbaka.
Och hosta innebär heshet.

Jag sjunger hög sopran.
Första sopran, som det heter.
Så..lite ansträngt oavsett stämma naturligtvis.
Ska verkligen försöka kurera med te, honung...ni vet.
Inget nytt.
Men ändå. 
Vila rösten så gott det går.
Inte jätte enkelt då jag vill sjunga.
Hostmedicin hjälper inte längre.
Inget hjälper.
Men idag ska jag hiva i mig några muggar te. 
Så får vi se hur det går.
Avvakta och känna efter.
Tyvärr kan jag inte träna i och med hostan.
Så allt ligger nere just nu för tillfället.
Promenader är vad jag klarar av.
Det ordnar sig.

Och om det nu finns något där ute som undrar över mitt badrum och renoveringen där kan jag meddela att nej..det är inte klart.
Tror jag anlitat sniglar..haha.
Lååångsamma är bara förnamnet.
Sitter inte i sjön naturligtvis men jag vill ha ordning och reda. Fixat och klart.

Måste göra iordning i mina klädgarderober idag...kom jag på precis nu.
Försöka lägga i färg och hänga eller vika snyggt.
Lägga fram riktigt tjocka mysiga tröjor om det kommer nån köldknäpp.
Vi jag och en vän var ute på tur i går några mil härifrån och där var det vitt på marken.
Här hos mig idag är det plusgrader.
Vore mysigt känner jag om vi bara ändå hade lite snö så här 18 dagar innan jul.

Har ni handlat julklappar?
Jag passade på igår.
Handlade en del.
I år firar jag som vanligt hos min mor och far.
Dit kommer även äldsta sonen Erik och hans tjej Sofia.
Härligt.
Sedan kommer också min bror med familj från Stockholmia..
Jul jul strålande jul...
Edvin min "lille" kille får fira amerikansk jul.
Ska bli spännande och se bilder och höra hur han kommer ha det långt där borta.
Tiden går snabbt. Han har redan varit där snart i 3 månader.

Innan jul så är jag bortbjuden till vänner.
Det är födelsedagsfester och tjejfester..julfester, glöggkvällar och mat och julfest med min kör.
Japp..fullt upp. 
Men så roligt.

Helgen gick också i festens tecken.
Hade brudarna Leena och Sanna här.
Så himla kul vi hade.
Sanna och jag har kännt varann sedan..urminnestider. Faktiskt redan då vi gick på lekis.
6 år gamla.
Leena kom in lite senare i mitt liv.
Ja, vi har hunnit med mycket. Gjort mycket ihop.
Underbart.
Skulle tagit fram gamla fotoalbum förstårs..
Får ta det vid nästa tillfälle.

Ha en skön onsdag.
Glöm inte att krama varann lite extra idag.
Det är ju faktiskt lillördag.
❤️


Helgens bravader..
Med Leena och Sanna. Tack tjejer för allt.
 
 
 

 

 

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar