Sidor

söndag 20 november 2016

Söndag..

..och jag har hunnit med massor.
Började dagen med promenad med en lika hurtig haha..vän som kom och väckte mig. 
Mitt i natten...typ. Suck.
Nej då så illa var det inte.
Jag hade inget val. 
Bara att gilla läget dra på sig gympadojorna och mössan och ut.
Men så skönt.

Älskar verkligen söndagar.
Blir så lugn.
Vanligtvis kan det vara skönt att ta det soft.
Men idag har det varit fullt ös.
Efter promenixen bjöd jag på en nyttig smoothie.
Gjord av granatäpple, blåbär, ingefära, naturell yoghurt med mera.
Mix mix och slurp.

Sen var jag på G. 
Upp på vinden för att hämta lite julprylar. 
Ytterst lite.
Är inte mycket för massa krimskrams. 
Rent enkelt och snyggt är min grej...men det vet ni väl ni som följt mig.
Självklart ska julen synas hemma. 
Men med måtta.

Stjärnorna är uppe nu. I mina fönster.
Lite tidigt men vadå.
Mysigt.
Känner för en julstake ny modell i ett fönster.
Ska fundera och kika lite vad som finns.
Men så här får det vara sålänge.

Nu har jag hunnit med en dusch, kammat till mig och känner mig nöjd över dagens bestyr.
Så duktig jag varit.
Klapp på axeln Eva. Hihi.
Mitt i detta handlade jag också.
Effektiv och fått mycket gjort med andra ord.
Förvånad över att jag inte bakat lussebullar också.
Hade varit gott nu.
Så gott...hmmm.

Just nu smaskar jag skumtomtar som jag är galet förtjust i.
Testar en ny smak tomtegröt och kanel heter den.
Helt okey.
Men bäst är ju originalet.
Utan tvekan.
Till det lite glögg..
Ja men ni hör ju själva vad mysigt.

Har tänt ljus högt och lågt.
Känner mig nöjd över dagen.
Över helgen.
Träffat nära och kära.
Var lite trött igår efter en rolig fredagkväll med fina vännerna Ulrica och Marianne.
Men tog mig upp i tid ändå.

Annars har Sofia varit här.
Min son Eriks tjej.
Träffat Pia..Emma.
Alla sköningar.
Och givetvis mamsen och papsen en sväng.

Erik och Edvin, sönerna bus, skickar över bilder från USA ständigt.
Underbart kul dom har.
Fick en helt ljuvlig bild som visar syskonkärlek mellan bröderna. 
Taget av en dam. Med Golden Gate bron bakom.
Jag kommer definitivt förstora upp den..så fin.
Och Ni som följer mig på Fb ser den där..
Ahh...lägger upp den här också.

Imorgon gäller träning och träning.
Både kroppslig och sång.
Och lite annat också förstårs.
Nu närmar det sig konsert då vill det till att jag kan texterna utantill.

Ha en underbar söndagkväll.
Njut av livet här och nu...
Och glöm inte att kramas lite extra.
Ni vet..det är ju ändå söndag.
❤️
 

 

Hem ljuva hem. Kanel och stjärnanis doftar så gott.
 

 

Gillar mina svarta stjärnor som jag placerat lite överallt.

 
 
 

Ätit ute..myst. Och kopplat av på mitt sätt.

Sofia och jag hade en myskväll. Hon hos svärmor Eva..tänk att jag kan bli kallad det..hihi.
Känns gammalt. Phu.
 
 
Mer..mys med vänner. 
Suddig bild..får skylla på Marianne...
 

Finaste bilden är dock här. Erik och Edvin.
Mina älskade ungar. Mina underbaringar. Löveu.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar