Sidor

lördag 5 november 2016

Men..

...hallå vad hände här?
Massa snö. 
Påpälsad ända upp över öronen, raggsockar på och dom varmaste vantarna jag hittade.
Nästan så när jag tog en behövlig långpromenad nyss.

Var tog fina hösten vägen?
Nån som vet?
Ja jag vet jag nämner ofta att jag gillar hösten.
Det står jag för.
Då menar jag Hösten...med löven som prasslar under skorna när man går.
Dom fina färgerna och ljumna dagarna då man ändå kan gå lite lagom avklätt. 
Förra helgen satt vi ute i solen och fikade.
Och nu vräker snön ner.

Visserligen är det bara 3 veckor till advent men ändå.
Så inget jättekonstigt.
Eller så är så enkelt att vi hade en helt otrolig varm sensommar och värme långt in på hösten, så höstkänslan riktigt försvann.

Snön lyser iallafall upp lite.
Och jag mår riktigt bra idag. 
Ingen värk jippi hej..
Vet ni jag tror att jag är min egen barometer..heter det så? 
Som känner av luft och kyla långt innan den är på väg.
När temperaturen ändrar sig drastiskt.
Inte en aning.
Men känner mig pigg just nu så jag struntar jag i vilket.

Och apropå advent så är det alltså bara 3 veckor kvar.
Känn på den.
Bara gilla läget.
Tur att skumtomtar finns ändå som gör livet extra sött emellanåt. Och glögg. Mums.
Ha en skön lördagkväll.
Glöm inte kramas lite extra.
Det är ju ändå lördag.
Puss o kram från mig.❤️

 

Ska se till att göra det riktigt adventsfint på min uteplats. Nån stor lykta som kan stå ute. Fix inför nästa vecka. Just nu får detta duga.
 
 

 

 

Min nya vattenkanna Svante från Klong står och ser allmänt snygg ut. Vattenkanna till blommor inte att ha dricksvatten i alltså. Ha det gott.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar