Sidor

onsdag 30 november 2016

Hej...

...hej.
Dags för ett blogginlägg.
Vet att jag ibland hoppar flera dagar mellan inläggen.
Men så är det.
Ibland vill jag skriva av mig med rasande fart och ibland är jag lugn och sansad och mer dämpad.
Och jag kan tänka mer än vad jag skriver ner i text.
Så mycket som händer, men allt kan jag inte dela med mig av. 

Jag väljer att hålla mitt och det som står mig närmast lite för mig själv. Viktigt med integritet.
Öppna sig till lagom nivå är rätt.
Men som sagt, mycket som händer är så personligt och jag låter mina närmaste vänner, mina söner, min familj ta del i mitt liv.

Här på bloggen vill jag dela glädje, kärlek och lycka.
Vardagliga ting i mitt liv.
Inte vara för närgången.
Mitt är mitt. 
Men jag vet. 
Har man en blogg som jag haft i flera år är tanken bakom det hela att man på nåt sätt skriver av sig och jag vill gärna göra det.
Men till lagom nivå.
Dom som känner mig vet exakt.
Inte för personligt. 
Lagom är bäst.
Ja..ni förstår.
Lagom...vi är ju svenskar...hihi.

Jag älskar livet. 
Älskar min lägenhet. 
Älskar mina söner, familj, vänner.
Trivs så bra i det jag har just nu.
Sen finns det alltid Några som vill putta ner en.
Som skriver illa om Mig, till Mig.
Ni, Du...känn dig träffad!
Men vet Ni..dom Har problem själva, på riktigt har jag förstått. Verkligen. Så är det.
Jag tar inte åt mig det minsta.
Ta tag i Era egna problem.

Jag är stark, lycklig och så nöjd med mitt liv.
Står för allt.
Jag är jag. 

Nu är bara hostan som tagit över mitt liv fullständigt haha..blir säkert bra.
Men vet inte hur det går med min sång inför julkonserten. Hur kommer det att gå?
Lite ledsen faktiskt..

Idag har jag varit hos läkaren. 
Så får jag se hur han bedömer det hela.
Vem vet, kanske måste vara tyst i flera veckor.
Hjälp! Hur ska det gå?
Eva ska vara tyst..!...nej. Funkar inte.

Får se vad dom/läkarna kommer fram till.
Låter raspig och är inte korrekt i hals.
Ett evigt hostande. Jobbigt.
Och jag som gillar att sjunga så. Hmm..
Ja vi får se. 
Det fixar sig.

Träffat lunchat och druckit glögg, ätit pepparkakor med ädelost mums med vänner.
Pyntat och köpt hyacinter.
Klätt min lilla gran.
Alldeles lagom.
Gillar det enkla.
Men massor med ljus och doftljus.
Tänder från när jag vaknar och alltid när jag är hemma,
Alltid.
Måste bränna mest ljus i hela världen..typ.

Erik, äldsta sonen är hemma efter att besökt lillebrorsan, i Kalifornien, USA..
Så mysigt dom haft. Bröderna bus. 
Mina hjärtan.
Och för Edvin går det så bra med studierna over there.
Härligt.
Han är värd allt..och lite till.
Mina godingar.
Mamma Eva är så stolt.
Japp här kommer nu blandade bilder.
Har ni Instagram följ mig gärna där.
Lägger upp varje dag..bilder evalevabo..
Och tack än en gång för alla fina kommentarer gällande mitt repotage i Leva & Bo (nästan som evalevabo, men nej..evalevabo namnet kom Erik på till sin mor..hmm tack Erik)

Kram på Er.
Och glöm inte kramas lite extra...extra då det är december imorgon. 
Värm varann och njut av alla ljus och denna månad som kommer.
Vet Ni...jag vill ha julkort och julklappar..blink blink.
Ha en fin kväll.❤️

 

 

Besök av denna lurviga sköning som tigger godis i köket. Gillar dig Figo..skarpt...Och matte Pia förstårs.
 

 

 

 

En tidig morgon. Från mitt sovrum.
 

Dags att slå in paket. Åh..som jag gillar detta.
Jag är noggrann, lackar Alltid. Doftar underbart.
Mer bilder kommer.
 
 
Tomteskum..är beroende. Suck, på riktigt.
Och glögg. Mums.
 

Mys hemma. Mys mys..
 

 

Sångträning..hoppas jag nu kan vara med. Får vila rösten så gott det går. Älskar att sjunga.
 

Kram på Er. Hörs snart igen.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar