Sidor

söndag 28 augusti 2016

Söndag..

..och en riktig slappardag.
Haft en underbart rolig helg.
Super på alla sätt.
Träffat så många härliga vänner då vi haft den årliga matfestivalen här i stan.
Fullt med folk i dagarna två.
Riktig folkfest med artister, mat...och massor mer.
Och fint väder dessutom vilket lockar ännu fler hit till vår stad.
Tack alla ni som jag haft så roligt med. 
Kram från mig.

Idag regn ute. 
Ganska skönt. 
Tänt ljus och ska snart börja med mat.
Kocka lite i köket.
Idag blir det lax och ris med god citronsås och mycket dill. Mums.

Så nu ska jag förflytta mig från soffan till mitt kök.
Tänkte att ni kanske ville följa med mig in hit, så bjuder på några köksbilder från mitt lilla men trivsamma kök.
För ja..jag trivs oerhört bra här. I min lya.
Känner fortfarande nån form av kärleksrus när jag vaknar varje dag.
Älskar mitt hem. 
Och njuter för fullt.

Puss och kram.
Ta vara på varann och kramas lite extra idag.
Är ju faktiskt söndag.
Min bästa dag...sunday.❤️
 

Hem ljuva hem. Barpallen är från Tolix. 
Tavlor från https://desenio.se/
Stora lyktan med tyg på är från http://www.modesto.se/m/?m=1
 

Väldigt nöjd med min nya färg på luckorna.
 

Budda, silverask och ljusstakar från Day.
Fina svartvita bilden på ett vackert blad har min äldsta son tagit. Har förstorat upp flera kort som mina pojkar dragit. Alltid i svartvitt. 
 

Kusmi te..mums. Många koppar te blir det varje dag.
 

Handtagen i köket är av svart läder med stora silverfärgade bultar.
 

Detaljer som gör så mycket.
 

Mer detaljer som gör det lilla extra. Gillar gamla böcker med helst bruna band. 
Har överallt i hela hemmet.
 

Färska kryddor har jag alltid hemma. 
Luktar gott och ser hemtrevligt ut. Används givetvis i matlagningen. Silvermuggen med tesilar är från Day.
 

Lampan är från butiken https://www.thesofastore.se/
Har dimmer överallt i alla rum. Denna blir helt sagolikt vacker när man tänder alla "bollar".
Vasen är från House Doctor.
 

2 kommentarer:

  1. Gud vad mysigt du har det!! Jag förstår att du trivs!! Gillar handtagen i köket! Supersnyggt!!!Gjorde liknande en gång till ett inredningsjobb jag hade i Sverige, fast då använde jag läderbälten i cowboystil som Gert Fylking hade designat!! :-) Haha! Bara det lixom!! Vi byggde en helt ny köksvägg (skåp) av 100 år gammalt virke och använde alltså bälten som handtag! :-) blev ganska kul det med! Ha en fin dag! Kram från Gran Canaria!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj va kul. Läderbälten..låter ju fantastiskt.
      Tack kram. Ha det bra❤️

      Radera