Sidor

söndag 24 juli 2016

Söndag..

..igen.
Haft en helt underbar galen helg. 
Givetvis träffat dom jag gillar så mycket.
Som gör mig glad och sprallig.
Jag trivs oerhört i mitt fina sällskap och enormt tacksam över att ha så fina vänner.

Sen att vädergudarna varit med oss gör saken inte sämre. Underbart väder.
Lätta klänningar och tunna linnen. Skönt.
Fönstrerna och balkongdörren står ständigt öppet.
Ljuvligt.
Jag njuter.
Trots några jobbiga dagar med eländiga menieres.
Och som jag vill påvisa så varken det syns det utåt hur jag ibland mår. 
Ont, värk och menieres.
Vet man inget om sjukdomen så ber jag er googla.

Jag vill inte på nåt sätt visa utåt att jag ibland faller samman. 
Utan ser allt positivt och tänker att jag ändå har den möjligheten att ta hand om mig och min kropp.

Får ibland påhopp vilket gör mig oerhört ledsen.
Vet ni..man behöver inte sitta i rullstol för att bli kallad sjuk.
Blir på riktigt skitförbannad när man hör av några för mig okända personer som tror sig veta och tycka så mycket om mig...att jag tex skriver på bloggen. 
Att jag har en blogg...Instagram..?
Vad är problemet? Och problemet för Er?

För mig är det otroligt lärorikt och en del i mitt liv som gör mig glad att få skriva av mig.
Mitt sätt att bearbeta det mesta.
Älskar att skriva.
Skulle kunna göra det hela dagarna.
Så..lägg ner. 
Alla negativa kommentarer och funderingar Om mig i tredje person....Skaffa Er ett liv.
Och jag kommer Inte att sluta med min blogg eller Instagram.
Nix.

Nåväl..
Var bara tvungen nu..åter igen. Att "försvara" mig.
Suck...

Hade en super trevlig kväll i fredags. 
Allsång mitt i stan. 
God mat och mysigt sällskap.
Tusen tack F för mat. Uppskattar jag vet du.
Träffade upp flera vänner. 
Väntade in min vännina Maria. 
Äntligen kunde vi få ihop ikväll...med alla andra som var med.

Igår hade vi en mysig eftermiddag/kväll på min uteplats. 
Vilket väder..
Sedan vidare för att träffa upp några sköna vänner från Stockholm. 
Så mysigt. Tack för allt och sällskap.
Ni är bäst.
Blev sent..japp. Men då hade jag vilat en stund på dagen.
Edvin yngsta sonen var dunder hungrig och var här vid lunchtid. 
Sen för att klara kvällen..som jag visste skulle bli sen tog jag mig en skönhets..hmm..sömn.
Kan somna på en sekund mitt på dagen.
Kan hända att efter alla anfall av menieres gjorde att jag var extremt trött.
Och värmen.
Glöm inte drick..vatten.

Det känns som åska i luften. 
Regnat lite.
Ska strax iväg på en liten tillställning.
Ni är för gulliga som bjuder ut mig härliga vänner.
Puss på Er alla.

Massa kramar...glöm inte krama varann lite extra. 
För just idag är det söndag. Njut och mys.
Det ska jag...och ja..jag har sovit en stund.
Så nu pigg och glädjefylld igen.
På G.
Ses och hörs snart.❤️

Jag och Maria..i fredagens rosa sken..
 

Edvin och jag äter...plutten tar en bild på en mätt mamsen. Säkert 30 grader i solen. 
Tur att man har markis.
 

Gårdagens bus. Goa vännen Sofia. Puss på Dig.
 

Sommarens lätta mat. Gott till ett glas bubbel.
 

Lördag..
 
 
 
Sofia är på gång..haha. 
Ner mot vänner och Pinchos i sommarnatten.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar