Sidor

söndag 15 maj 2016

Söndag..

..och en lugn skön dag inne..ute regnar det och det är kallt. 
Var tog värmen och solen vägen?
Nån som vet?
Lämna genast tillbaka den i såfall. Fryser.

Så här sitter jag och sonen Erik och käkar mat och dricker kaffe.
Så mysigt när han bor här på helgerna.
Kommer på mig själv ibland på veckorna att jag pratar för mig själv. När Erik bor här pratar jag konstant..stackars son. Stänger väl till öronen kan jag tänka mig efter ett tag.

Annars träffat vänner och igår kväll middag och musik Eurovision här för hela slanten. Trevligt. Spännande. Gillar den tävlingen. Riktigt schlagernörd. 
Glitter och glamor.

Längtar efter att sitta på min uteplats. Ordnat till det fint. Växter, kuddar, plädar, ljus.
Älskar verkligen att sitta där och koppla av.
Men som sagt trist väder. Så vi får mysa till det inne.
Inga problem. Har tänt doftljus och hör hur det regnar lätt på markisen.

Och ja..jag trivs så bra med kalkfärgen i sovrummet. Ifall ni undrar. Från blått till grått.
Jag trivs så bra i min lya överlag. 
Nu har jag bott här på riktigt i 1 år. För ett år sen hade jag målare här som precis hade fräschat upp lägenheten. Tak, väggar, lister.
Tiden har gått fort. Otroligt snabbt.

Ha en skön söndag. Det ska jag ha.
Och glöm inte att krama varann lite extra.
Puss på Er❤️

 

 

Vi trotsar vädret för nån minut och tar en smoothie av spenat, yoghurt, ingefära, mango, banan. Slurp.
 
 
 

 

 

 

2 kommentarer:

  1. Vad heter den sortens växt du har på första bilden ? (Inlägget söndag 15 Maj)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rumsgran tror jag bestämt. Ha det gott.

      Radera