Sidor

söndag 8 maj 2016

Men...

...vänner.
Jag är på riktigt otroligt lyckligt lottad över att ha så fina kompisar.
Vilken vecka..vilken helg.
Får en tår i "ögat" av tacksamhet och glädje.

Sitter nu på min uteplats. 
Funderar grubblar och tänker...(som tomten sa).. Njuter och myser.
Var ska jag börja..?

Absolut haft mina svackor. 
Mycket känslor..hmm under veckan, veckorna. 
Men låter det lämnas bakom nu, åtminstone tills vidare.
Invecklat och vill inte gå in på det här.
Huvudsaken är att jag mår bra..och visst har nackspärr och värk i rygg.
Nån som vill knåda nacken nu? Imorgon?

Mina underbara vänner var här och fikade i torsdags.
Gamla gänget från förr. Låter som vi var 100 år, ungefär.
Skönt väder, balkonghäng och mysfika.

Sedan Stockholm för hela slanten med Pia och Mia.
Dessa mysiga systrar. Älskar er.
Vi har buskul när vi träffas. Känner varann utan och innan. Ont-i-magen skratt och massa roliga tokiga upptåg, precis som det ska vara.
Denna gång valde vi bo på Amaranten. Tusen tack Pia.
Sen ja..ni vet. Sturehof..Riche. Vanliga rundan.
Galet kul. Shopping. Mat. 
Och inte att förglömma..ljuvligt väder. 
Solen stod hög på himlen. Uteserveringar. Mycket folk. Mat..och återigen mat. Dryck. Bubbel. Skratt...och mys.
Med de bästa.

Idag träff med roliga vackra Sara. Du är en sprallig härlig tjej. Mojsigt värre..i solen på Rådhuset i stan.

Igår när jag kom hem sent, vart jag total genomtrött..
Somna som oftast ..med tidning på magen och telefon i andra handen. Lampor tända. Sån är jag.
Som tur var. Eller egentligen kvittar. 
Man får ta det för var det är..men Erik väckte mig, äldsta sonen på natten.
Jag så trött. Släckte och kasta ifrån tidning och telefon.

Och vi har nog båda sovit långt in på förmiddagen. Trötta som grisar.
Kockat lite mat och umgåtts med honom.
Som jag skrivit tidigare så bor han hos mig på helgerna. Funkar så bra.
Yngsta sonen Edvin är här så mycket han vill och kan också förstårs.

Imorgon ny dag och nya möjligheter.
Njut och ta vara på livet här och nu.
Vänta inte in. Var inte bitter och besviken. Se glädjen i livet och ta vara på allt.

En liten bildkavalkad kommer här. 
Kika...eller blunda. Ni bestämmer.
Kan bara berätta att när jag tar bilder blir det inte en två..nej hundra.
Dags att radera ..efter helgens bravader.
Puss och kram.

Härlig helg med lovely Pia...


..och sköna Mia. Systrarna bus. Tack för allt.




Mat..mat och åter mat.


Trevligt sällskap på Riche.


På min uteplats. Man får passa på. Sol, värme.


Tack för idag Sara. 
Dags för mitt kvällste...vill ha nuuu.
Kram❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar