Sidor

tisdag 23 februari 2016

Hello..

...i stugan...
Här kom hantverkare vid 7. Jäsp.
Upp och hoppa redan 6.30..mitt i natten. Haha..
Sätter in nya dörrar.
Kommer bli så fint. Men som dom låter.
Får vara i lägenheten med öronproppar, 
i och med att jag är så känslig för ljud.

Och på måndag kommer jag äntligen få ny färg på köksluckorna.
Kommer bli så snyggt.
Mörkgrått med läderhandtag, silverbultar.
Får leva utan luckor några dagar.
Men det får jag ta. 
Hinner jag dessutom rensa i lådor och skåp i köket.

Längtar vi efter våren eller..?
Jag längtar som sjutton.
Till alla kläder, skor...allt.
Tänk när man kan fixa till uteplatsen.
Härligt.
Och vet ni jag längtar efter melon. 
Vattenmelonens tid. Vår och sommaren.
Mumsar i mig i mängder.
Och tänk..färska jordgubbar. Ahh..så gott.
Under tiden får jag trycka i mig apelsiner..och massor av citron.
Ja många citroner blir det...


Älskar goda frukter. Har alltid framme.
Till mat, på kvällen. Tar vad jag har och skär upp. Fräscht och väldigt gott.

Har man tur håller man sig någorlunda piggelin under denna tid på året med mina dagliga smoothies om man preparerar dom med ingefära och citroner.
Till sommaren blir det att mixa i melon och svenska jordgubbar.

Nen just nu finns en frukt jag älskar att antingen ha i smoothies eller bara på keson nämligen granatäpple.
Eller varför inte ha kärnorna på sallad. Riktigt gott. Vinterns och julens frukt.

Ja som sagt. Jag har ett stor fruktkonto.
Ser väl ut som en banan..eller ett päron snart. 
Men är definitivt inte sur som en citron. Lovar.
Glad som en lärka. (Jösses vad vitsig jag är...)
Nu ska jag kika hur långt hantverkarna har kommit. Vill ta ur min öronproppar.
Kram på Er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar