Sidor

torsdag 7 januari 2016

Ut...

...med julen och in med...kylan brr.
Nej in med värme, ljus i massor färska blommor och annat mysigt som hör januari och februari till. 
Gillar denna årstid..också. 
Ska det vara vinter så ska det vara kallt och snö.

Visst underbart med stjärnor i fönstren och hyacinter i stora klasar överallt. Tomteskum och glögg och massa söt julmust, pepparkakor och juldofter.

Känns som mat ätit och druckit från morgon till kväll.
Nu ny tid och ett hälsosammare liv, med mina sköna goda smoothies.

Haft det superbra på alla sätt.
Förutom min tur till sjukhuset med ambulans. 
En liten "lätt" stressad november och december.

Men åh så lugnt och skönt det är nu.
Snön har lagt sig och det är kallt och härligt. Bara att pälsa på sig.

Haft en mysig trettondagsafton med hjärtat, min kärlek. Åt ute. Så mys-pysigt.
Träffade upp några vänner. 
Hade riktigt trevligt. 
Så en lååång sovmorgon igår.
Vet en del undrar funderar vem han är..får förfrågningar..vill se bilder...men nix..
Han är inte som jag. Lägger upp bilder på sig själv. 
Jag som både har Instagram blogg och Facebook, vi är alla olika.
Det får man lyssna på, acceptera.
Så är det. 
Nån dag...så..


Jag lägger ofta upp bilder på vänner, familj..barn, och mig själv. Massor.
Barnen, pojkarna är så stora nu och har varit med i mina "svängar" inom blogg och Instagram länge. 

Men nu vet ni..om honom. Och jag kan säga att jag är vansinnigt kär. 
Happy me..och han.
Skyndar långsamt men vi vet var vi har varann. Känns väldigt bra. Grabbarna gillar honom och sånt betyder mycket.

Nåväl..
Idag tvätta, bädda nytt.
Självklart bäddset från Zebra Collection.
Middag med grabbarna bus senare.
Imorgon tjejmiddag med..brudarna bus.
Tjohej..mina girls.

Ska absolut ta mig en promenad och handla lite nytt i blomsterväg.
Måste röra på mig.
Vakna som alltid...med svullna fingrar och knakande ond rygg.
Ligger nu på spikmattan när jag bloggar.
Gör ont väldigt..men efter ett tag vänjer man sig. 
Kroppens egna endorfiner tar fart. Och man blir lite bedövad för en stund.

Några av mina dagliga smoothies.
Börjar alltid dagen med en.
Tex nåt grönt i form av grönkål eller spenat, pressad lime, citron, mango..naturell yoghurt eller lite cocosmjölk. Ibland också gurkmeja som är väldigt bra för onda leder och muskler.

Eller varför inte en med banan vilket är bra för mycket. Bland annat ämnesomsättningen. 
Helst 2 bananer om dagen. Bra att komma ihåg.
Denna med banan, ingefära, citron..sedan släng i ananas..vilken frukt du har hemma..äpple i bitar, päron..några hallon, blåbär. Sen mixar jag i nån minut.
Citron en hel pressas alltid i. Grunden i alla smoothies. Piggelindryck.

En som verkligen vill vara med på bild är iallafall är Tess. Hon vet precis hur man gör. Tittar rakt in i kameran. 
Trettondagsafton en sväng hos Åsa..

Kram på Er.
Nu ska jag bädda rent.
Gillar den känslan. Nytt och fräscht.
Puss och kram från mig.❤️

2 kommentarer:

  1. Helt ok om ditt hjärta inte vill florera på bild att du inte postar några bilder av honom! Bara ni två mår bra och har kärlek till varandra, och det funkar med dina söner med är ju en lättnad ,så får ni gärna stanna i skuggan utan att synas på bild för min del! Kram och fin tid i oxveckornas tidevarv Eva!:)

    SvaraRadera