Sidor

söndag 17 januari 2016

Hello..

...i kylan.
Ni pälsar väl på Er ordentligt.
Haft det så kallt här..säkert samma i hela landet. 
Skönt uppfriskande...men nu precis..nuuu...så längtar jag efter att plocka fram utemöblerna på altan och och sitta där under en varm pläd. 
Se solen gå ner och koppla av i värmen.
Ja just...våren. Härligt. 
Tiden går snabbt. 
Snart där.

Känner av kylan i leder och muskler.
Försöker att hålla igång. Men aj som det gör ont. 
Som jag försökt förklara som växtvärk och alldeles öm. Knepigt..

Från imorgon börjar det "vanliga" livet igen.
Dags att simma och försöka komma upp i tid. Ta hand om mig själv.
Skönt med vanliga rutiner igen.

Inga lååånga sovmornar och sena kvällar.
Sover gärna en stund på dagen också.
Ibland nödvändigt absolut. 
Men kanske bara en 15 minuter max. Litet nickande efter lunch..eller på eftermiddagen.

Jag har myst med mina vänner, söner och träffat min plutt under helgen.
Mat mys och bara varit.
Tagit promenader till mor o far i -15 minus grader. 
Men vad gör det när solen skiner och luften är hög. Bara att pälsa på sig.
Friskt och skönt...men som sagt som jag längtar efter några plus. Nånstans in i mars.
Ni vet känslan..skönt.

Njuter av stunden här och nu.
Hoppas ni gör det också.❤️

En väg jag gått flera hundra gånger.. till mamma och pappa.
Skulle kunna gå den vägen även om jag blundar...

Härlig kväll med hjärtat, han bjuder på champagne. Så mysigt...romantiskt.

Och jag fixa maten. Denna kväll kryddig kycklinggryta. 

Som alltid några av mina dagliga smoothies. Har grönkål i många. Både gott och nyttigt. 
Självklar citron och lite annat mojs i.
Ta vad du har hemma. Banan annan frukt. 
Ingefära för att det är nyttigt. Spenat eller grönkål för att det är så nyttigt och ger mättnadskänsla. 
Om inte annat ger fräsch färg.

Annat middagstips...kycklingfärsgryta.
Grönkål och färska champinjoner, paprika. Och lite annat smarrigt. Älskar varma grytor och soppor så här års.
Fått dille på grönkål..i allt. Så himla gott.

Gårdagens mat hos plutten..underbar lax med pesto och kryddstark italiensk ost på...ahh. Jösses så gott..
Kokt potatis och sallad till det.
Han är duktig på mat min älskade snutt.

Dagens mat. Frikadeller stoora. Av kycklingfärs. Med en bit brieost i varje. Rulla..stek lätt.
Till det tomatpuré och krossade tomater. Och massa kryddor, buljong. Puttra och koka ihop ett tag.
Paprika i olika färger, till det vildris. 
Blev riktig impad själv..om jag får skryta lite..

Kram på Er.
Ta hand om varann och kom ihåg att kraaaamas..❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar