Sidor

tisdag 24 november 2015

Hello...

...alla glada. 
Har ni börjat pynta än?
Jag har börjat så smått. 
Väldigt sparsamt. 
Nån hyacint och stjärna i fönstret.
Känns som det inte blir så mycket mer i år. Nej varken vill eller orkar.
Tidigare år, när vi hade vårt stora hus, så pyntade jag högt och lågt.
Största kungagranen man kunde tänka sig, stjärnor i alla fönster. Kottar, ljusstakar...ja allt allt...och lite till.
Tycker nu det lilla är det finaste och renaste. Ändrat mig.
Gärna blommor och mossa.
Men inte så mycket mer.
Gärna julmusik, Peter Jöbacks julskiva från högtalarna.
Räcker gott och väl.
Sen givetvis klappar.
Gillar att slå in fina paket.
Handlar gärna från nätet.
Finns så många fina shoppar.
Tips på en rolig nätshop är http://www.nordicdesignhub.com
som säljer i stort sett allt man kan tänka sig. Kuddar, muggar, fönsterdekorationer, posters mm mm. Gå in och kika. 
Stort utbud.

Där kan ni också läsa om bloggare tex om lilla mig.
Tackar och bugar för fina ord som skrivs om mig där.


Hemma hos mig denna gråa kalla dag.
Snart körsång. Här laddas det med noter och texter, julens finaste sånger.
Vi är ett härligt gäng. Alla lika glada i att få sjunga...trallala..hihi.

Amaryllisar har slagit ut. Otroligt vackra.

Även de vita hyacinterna. 

Har satt lärkträdskvistar och stora kottar i glaskupan. Bakom svart stjärna.
Kanske inte just julens färg..men min.

En promenad till stan. Regn och grått. Gått förbi vårt gamla hus. 
Känns konstigt ja...men längtar inte tillbaka.
För stort, för mycket jobb. Närmare 400 kvm. 
Nej tacka vet jag mitt lilla krypin. Mina 2 rum och kök. Inte mycket att städa. Nu när jag ofta har ont i kroppen.
Olika skeden i livet. 
Olika steg som har tagits.
Kram ta hand om varann❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar