Sidor

onsdag 10 december 2014

Sång..

..och musik för fulla muggar nu. Har 5 julkonserter som ska sjungas i helgen.
Så massa träning..så gott jag orkar.
Ryggen tar stryk när man står för länge och halsen.
Jösses. 
Ont, rasslig, hostar.
Nu vill det till att vila rösten så mycket som går. Vila öronen. Vila kroppen.
Massa te med honung och hostmedicin.
Fler tips tar jag gärna emot tack!
Hård träning 4 timmar varje dag. 
Men det är så roligt. Härligt gäng och det kommer bli såå fint. Inte ett öga torrt. Hihi 

På fredag kommer Jag dela med mig med en överraskning här..
Glöm inte gå in och kika då!
Nu blir ni nyfikna va?

Det är då.
Nu har jag druckit te på te och huvudvärktabletter. Hela huvudet pulserar. Får inte glömma öronpropparna när vi tränar och på konserterna. 
Jag är så otroligt ljuskänslig. Pga menieres. Eländiga sjukdom.

Idag har jag varit i kladdar tagen. Gillar att måla. Både tavlor och på möbler. 
Har bestämt att skaffa ett staffli i mitt dressingroom där jag kan måla och "kladda" på dagarna. Måla massor förr men kommit av mig lite.
Det är så himla kul. Abstrakta målningar roligast. Skapa sig en bild.
Men idag måla jag en trapp pall som jag tänkte ha på övervåningen..nånstans.
Färgen heter Lauthentique och är en varttenbaserad kritfärg och kommer från 
Jag använde mig av pensel. Ganska tjock härlig färg som är täckande. Har färg 82 på pallen. 
Målat även sidebordet i samma, med jämna penseldrag. Tjock pensel. Jag kommer få måla ett varv till tänkte jag både på bord och pall.



Hade givetvis tidningspapper under när jag måla...men färgen går att torka bort om man råka spilla lite.

Älskade fjäderlampan också från

2 kommentarer:

  1. Oh den fina lampan! jobbigt med meniers sjukdom din stackare. Kram Pernilla

    SvaraRadera