Sidor

tisdag 7 oktober 2014

Aaj..

..fy usch.
Jag har så djävulsk ont i ryggen. 
Vissa dagar värre än andra.
Idag hjälper verkligen inga starka smärtstillande, ingen yoga, ingen pilates boll. Inget...nada!

Kan knappt röra mig.
Blir deppig över min situation.
Ska jag behöva ha så här i..50 ! år till.
Vad händer i kroppen?
Trots gympa schema av sjukgymnast hjälper absolut Inget.
Ibland förvärras det av aktivitet.
Simning, stretch. Och äta värktabletter kan inte vara bra i längden.

Ibland blir jag så ansträngd i kroppen så att jag "skapar" menieres och migrän av ren stress. Så fruktansvärt jobbigt.
Både psykiskt och fysiskt förstårs.
Vet mycket väl att många har det fruktansvärt med svåra sjukdomar..men detta är ju mitt problem.
Och det tär.

Många säger men Du som ser så pigg ut!
Tack. Visst. Syns ju inte utanpå.
Många har svårt att förstå.
Det är ju i min kropp det spökar och håller på.
Det bränner i ögonlocken och jag är lätt bölig. Tårarna rinner lätt när jag öppnar mig.

Nåväl.
Nåt som gör mig glad är inredning och kläder.
Dessa bilder vid ett annat tillfälle. Knappast idag. Då mysisarna och slapp tröjan är på. Håret står på trekvart. Haha!
Och det värker. Värker. Värker.

Har sagt det förr och säger det igen, när ryggen spökar är det som ha starka födsel värkar. 
(Och nej, jag ska inte föda barn.)
Men ni förstår.. lååång dragen förlossning.

Här en lite piggare Eva med leo print tröja från Somedays Lovin, kostyms byxor med lite häng och gröna sneakers med kilklack. Kofta i höstens färg från Zara.
Hemma idag. 
Ljusstake från Granit som har så mycket snyggt. Mycket i min stil.
Svarta köksmattan i läder och mocka är därifrån också. (tidigare inlägg)
Älskade doftljus. Kan nog inte leva utan.
Detta doftar magiskt från USA från min man. Naturlig olja. Man kan smörja in sina torra händer med oljan när det är tänt och smälter. 
Namn Sidney Hale Co. Tillverkat i USA.
Måste be mannen köpa fler när han åker strax igen.

Annat tips från helgen är detta goda rose vin. Torrt, aningens bubbel i gommen.
Fem getingar, solar... eller hur man nu betygsätter vin. JP Chenet. Tror att det bara tillverkas i begränsad upplaga.
Dessutom rosa fin flaska som är på ropet nu. 
Ni stödjer väl bröstcancer fonden genom att köpa den fina rosetten?
Finns nästan överallt bl.a. Lindex.
 
Om allt går som jag vill åker jag och söta Pia upp till Stockholm i slutet av veckan.
Mysigt. Lite shopping och...bara va.
Avkoppling.
Kram på Er.

2 kommentarer:

  1. Snygg ljusstake! Vart är lyktorna ifrån?

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack❤ lyktorna är från Louise Roe köpte mina på Länna Möbler. Nät shopp. Hon är ju en grym designer. Gillar allt.
      Kram

      Radera