Sidor

onsdag 14 maj 2014

Dagarna..

...bara rusar fram. Inne i mitten av maj och snart drar det ihop sig till vårt konsert uppträdande. Nästa vecka blir det hårdträning med sång varje dag på plats på stora teatern i stan. 
Hoppas  jag pallar med. I med öronproppar sen får jag väl sätta mig när jag får värk i kroppen. 
Givetvis inte på konserten. Då måste jag bara fixa och stå upp.
Igår hade jag en sån där dag igen. 
Låg redan 9 på kvällen. 
Min minsta kille massera mig i rygg och nacke. Han är så perfekt mjuk/hård i fingrarna och har lärt sig trycka på de rätta ställena. Han skrattar när jag skriker till och frustar som en tjur. Haha. 
Men så skönt att få massage. Ont men skönt.
Ska snart ta en bokning på salong. 
Men faktum är att den bästa massagen fixar Edvin bäst. Spar några hundra på det. Man får inte vara dum. Så får han en slant i stället när jag ligger på mage och han smörjer och trycker alldeles lagom hårt i nacke och rygg. 
Jag har varit på så många ställen. Massage, naprapat..kiropraktor...
akupunktur. Ibland blir man väldigt besviken när man gått där ifrån. 
Det hade kvittat liksom. Och kostar gör det. Dom vet att de kan ta betalt. O ja. Det är dom bra på. 
Sämsta massagen gjorde jag i Luxemburg. Hel kropp. Skönt. 
Trodde jag ja... Hon började med fötterna och jag verkligen Hatar fotmassage. 
Nej sa jag men hon skulle absolut fixa fötterna först. 
Bestämd dam. 
Gräsligt. Sen var det knappt inget knådande utan insmörjning av olika oljor och annat "skräp". 
Dyrt som skam och missnöjd till tusen. Hade kvittat.
Nej tacka vet jag Edvin sonen. Han kan han.

Ha det gott.


2 kommentarer:

  1. Hej Eva!!

    Tänkte bara ge mig till känna och inte bara vara en av alla anonyma som kikar in och läser och inspireras.Tycker ju själv att det är kul att veta vem som delar ens tankar och vardag ;) Upptäckte dig på Instagram - kommer ej ihåg hur - men nu är jag fast. Jättekul nu att läsa bloggen också och få lite ideer och tips på vad man kan göra.

    Förstått att hälsan inte är den bästa - hoppas du kryar på dig och får en fortsatt fin vår.

    Kram/Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad gulligt skrivet. Ha det bäst❤ kram

      Radera