Sidor

söndag 27 april 2014

Så...

...var det dags för balkong häng. 
Fix och trix och kuddar och plädar.
En stor palm har köpts in. Står perfekt vid dubbeldörrarna. 
Sitter helst som alltid i skuggan. 
Gillar balkongen. Stor rymlig och 2 loungesoffor vid vardera sida om dörrarna.
Här ligger jag gärna och bara...är. 
Avkoppling på hög nivå.
Golvet är av lärkträ, annars vit målat det mesta. Lampor med upp ner ljus på vardera sida av dubbeldörrarna.
Och nu i år känner jag för färgglada kuddar tillsammans med vita kuddar.
Krukor i svart.
Gillar färg till allt svart och vitt. 
Värmer upp och ger...som sagt värme som jag gillar. 
Maffiga varma färger till allt svart vitt som finns i hemmet förövrigt.
Så viktigt. 
Älskar mustiga varma färger.
Tex det bästa köp nånsin här hemma är våra varma orientaliska mattor. 
Bruna och guldfärgade kuddar, bronze i tv rum o hall. 
Visst i de flesta..9 rummen så bjuds mesta på vitt svart och lovely grått.
Men mer färg. Våga. 
Vad tycker Du?

Kommer ni ihåg när allt skulle vara terrakotta och blått. 
Gult och svampade väggar?! 
Alla bårdar på tapeterna. Haha. Ja visst skratta kan man nu.

Jag gillar klassiskt. Tror håller i längden. 
Sånt jag gillar hemma nu..mina favvisar är definitivt mina komattor brun och en i svart vit. 
Bronze färgade lampor och kuddar, missoni kuddar, ljusstakar i koppar färg och mustiga tjocka gamla orientalisk mattorna. Love.
Kakelugnarna och alla mjuka gossiga filtar/plädar. I massor.
Tex förstårs den jag handlat från Kalifornien..Modernwool. 
Riktig tjock pläd. Handstickad... 
...och min Paris tavla av David Ehrenstråhle...vita kontinental sängen..och tjocka vita ullmattan framför den. 
Ja det finns många. Favoriter.Här hemma.
Antar att ni är som jag. 
Gilla-kan-inte-vara-utan-grejer. 
Hihi.
Man köper för att behålla. Kanske.
Gillar stilen och är nöjd med hur allt är just nu.
Men man ändrar sig ständigt. Absolut.
Tänk bara på i början på 90 talet. 
Ballong gardiner?!? urk..Lila, cerise..turkos. Stora rosetter runt gardinerna.. Ja jösses. Man blir mörk rädd. Men det var sååå snyggt då.
Kommer ni ihåg??

Kram








6 kommentarer:

  1. Jättehärliga bilder!
    Skrattar för mig själv när du beskriver "dåtidens" inredningstrender... ja hua hur man tex hade gardinerna. Tur att det har vänt om man säger så ;-)

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  2. Hihi...Visst minns ja'...
    Wow så otroligt vackert du har det ♡

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig plats att njuta av solen och en kopp kaffe :-) Gillar våren och värmen som är på G!

    Svar: Jag köpte dem i webbutiken Anasanga. Jag har ingen aning om de finns kvar, men kika in dit och kolla :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svaret. Ska genast kika. Kram

      Radera