Sidor

onsdag 12 mars 2014

Ryggskott..

...är inget kul. Inte alls. Min rygg smärtar mer än någonsin. Kan knappt lyfta vänster ben. Tog en sakta promenad haltande några hundra meter för att nu sitta här hemma på värmedynan. 
Såg väl ut som en berusad kvinna när jag inte riktigt kunde gå rakt. Ha, undra vad folk tänkte när jag gick mot stan. Mysiga grann hunden Ida som är lika mycket hos oss som hemma hos sig kom för att hälsa. Godingen. Bara älskar henne.

Så ont det gör. Trots starka värktabletter. Attans. Räcker med att man bara gör en liten fel rörelse och det hugger till direkt.
Min eländiga dåliga rygg. Kass.
Bättre är iallafall att borrelian är så gott som borta. Något förhöjda värden sist för 3 veckor sen men avsevärt mycket bättre. Jippi. Det går åt rätt håll där. Så ingen mer behandling behövs enligt infektionsläkarna.

Nu känns det vår i luften. Ljusare på kvällarna. Härligt. Positivt.
Mina nya boots i konjaks brun färg från coola butiken Cos väntar på att få andas luft ute. 
Har ni varit i den butiken? Finns bl.a. i Göteborg. Wow oj vilka snygga grejer. 
Bästa är att det finns en nätshop också. 
Värt att gå in och kika. Vill ha allt!
Finns kläder skor smycken. Barn och herr och dam förstårs. Gillar också skarpt det mysbyx modet som råder nu. Finns massa snygga mysisar både på H&M och Lindex. Gillar. Sköna brallor. Fast ändå snygga. Min stil. 

Solen skiner in och enda nackdelen just nu, förutom ond rygg, är mina smutsiga fönsterrutor. Japp. Allt syns. Damm och smuts. Vill till att försöka hålla hemmet fräscht. Ett måste för mig. Jag som "tyvärr" har en viss städmani. 
Vantrivs när det är ofräscht, dammigt och äckligt. Rent ska det vara. 
Men nu är jag så gott som orörlig. 
Får dra ner rullgardinerna så man slipper se eländet. Hihi.
Imorgon åker mannen på utlandsjobb under några dagar. Och jag ska försöka kurera mig. Träna ryggen. Försiktigt och sakta.
Igår under min körträning, sång, höll jag på att svimma av smärta. Att stå upp och sjunga gick absolut inte. Nix. Det susade i öronen och kändes som man skulle tuppa av. Ingen skön känsla.
Att sjunga i kör igen är det bästa jag gjort på länge. Nu pluggas det sköna godingar från Toto och Cicago bl.a. Kommer bli kanon bra när vi ska ha konsert.
23 och 24 maj om ni vill komma och lyssna på min härliga kör. Vi sjunger på teater scenen här i stan. Välkomna!

Ha det gott. Love och kram från mig.
Eva







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar