Sidor

torsdag 23 januari 2014

Varför..

...krångla med massa onödiga dyra pulver i massa olika former? Ser tydligt på bloggar att det köps det ena och det andra. Pulver för att bygga muskler, pulver för att inte bygga, protein, pulver för det och det. Massa. Och alla tillverkare klappar händerna och tycker det är jippi..såklart. Nej tack.
Jag mår ofta illa och dåligt och kan snabbt gå ner några kilo över nån dag när jag har dålig matlust pga av sjukdom. Men för att få i mig en närande smoothie mixar jag snabbt och billigt ihop en på vad som finns i kyl och frys. Som imorse en banan, fryst blåbär, kesella, mjölk. Mix och klart! Finns super god kesella nu som är smaksatt i citron, äpple kanel mums! och hallon. Perfekt. Näring men magert. Och självklart har jag alltid keso hemma. Lätt att äta med nån näve nötter och russin. Lite färsk frukt på det och sen mina alla koppar te. Kanske inte så bra för magen. Men jag dricker mer rött te nu som inte innehåller koffein och är mildare snällare för magen.
Kaffet däremot kan jag helt hoppa under flera dagar. Inget jag längtar efter.
Efter att mått riktigt dåligt i några dagar så ser min frukost ut så här idag. Min enkla smoothie och en kopp rött te. Syrligt fruktigt med en citronskiva i.

Nä jag har mer och mer feber. Haft så länge nu så jag har tappat räkning när och hur det börja. Jag tror fortfarande det är borrelian som spökar. Ska till läkaren nästa vecka. Då är det 6 månader sedan jag blev inlagd för borrelia. 2 veckor, medicin intravenöst. Ständigt trött och värk i hela kroppen. Så himla tröttsamt. Usch fy blä. Skulle vara på vattengympa nu men i och med att jag har rätt hög feber vågar jag inte anstränga mig idag.

Och kallt är det ute. Fryser ni? 
Snön lyser upp. Inte mig emot. Hellre snö än regn. Som de sa på dagis "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder". 
Så på med det varmaste som finns i garderoben och ut. För den som har möjlighet och kan förstårs. Ha det bra.
En tvättbar papperspåse från butiken Whitestyle. 
En webb butik med massa fint. Dessa påsar finns i olika färger och storlekar.
Gamla stora tvätt tunnor med gröna växter. Grönt i allt vitt. Trivs bra i kylan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar