Sidor

fredag 24 januari 2014

Fryser..

...ni? Jag sitter ständigt på min värmefilt/dyna som täcker soffan i tvrummet. Perfekt julklapp av maken i julklapp. Annars finns ju badkaret som ständigt lockar så här års. 
Tänk vad hade man gjort utan badkar?
Har alltid haft badkar. Hade det till och med i min första lilla lägenhet jag hade när jag flyttade hemifrån för ungefär.. hundra år sedan. Känns som igår. 
Var 18 år då. Så det är ett tag sen. 
Nej det är skönt med badkar. 
I bastun sitter jag inte så ofta. Blir lätt yr och snurrig, illamående.
Och appropå snurrig så har jag inte gjort ett skvatt idag. Inget. Med lite feber i kroppen så blir man både trött och däven.
Idag bjuder jag på en sängkammarbild.
Vet inte om jag berättat om de ursköna lakan i linne från H&M. Köpte de i ljusgrått och kan varmt rekommendera Dessutom ska de ju vara skrynkliga så man behöver inte stryka eller mangla. Skrynklat och klart. Till mycket bra pris. Hade en rabattkod på 40% så de blev rätt billiga. Sånt gillar vi.
Har bara vita lakan men nu blev det ljusgråa. Fina.
Skorna står ständigt framme. Används sällan. Från Italien. Gåva av mannen. 
Nu får de stå framme som ett smycke eller fin prydnad. Sitter perfekt på men så smal hög klack så det gäller att ha tungan rätt i mun om man har dom på sig.

Ha en fin fredag och helg.
Kram


2 kommentarer:

  1. Håller med, jag fryser hela tiden också! Vi har en kamin som jag är så glad över. De linnelakanen köpte vi men de blev dissade av mannen min, synd för de är så snygga! Satin eller egyptisk bomull kör vi och det är superlent. Ha en fin söndag! Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med kamin. Aj så synd att mannen inte gilla dom då. Men håller med satin/bomull är fina. Har några sånna också. Mjuka lena med hotell känsla.
      Kram

      Radera