Sidor

fredag 27 december 2013

Så..



....var denna jul slut. 
Har ni haft det bra?
Jag kan säga att det var helt underbart skönt att åka iväg och fira jul under lugna dagar på Gränsö slott. Kunde inte bli bättre. Passa mig perfekt. Vi var alla nöjda. Mer än nöjda. 
De anställda gjorde julen enorm fin och minnesvärd. Och allt med hög jul faktor.
Glögg, julmust, godis.. i mängder. 
Kalle Anka, tomten kom och ett enormt fint stort, väldigt stort julbord. Flera julbord faktiskt med allt verkligen allt man kan tänka sig.
Under dagarna var spa avdelningen öppen. Så det blev många timmar i sköna spat. En del badade i sjön..tokar för att sen hoppa i utomhus jazzucin. 
Jag var trött. Haha somna både till Kalle och hans vänner och under några timmar på juldagen. Helt slut.
Men annars mått ganska så bra. Förutom min smärta i ryggen som känns som man ska gå av. 
Men här kunde man ju verkligen koppla av. Inga måsten ingen stress. Allt serverat. Bättre kan det inte bli.

Juldagen bjöds på 3 rätters middag i fina festmatsalen. Och hela tiden den fina vänliga personalen som såg till att vi skulle trivas. Allt städat, lugnt och fint. 
De flesta gick tidigt tillbaka till sina stugor och hotellrum.

Jag har alltid varit väldigt fäst vid att vara hemma. Men har helt tänkt om.
Självklart hade vi med lite klappar till oss familjen som vi bytte i vår fina stuga där vi sov. Men långt ifrån alla klappar som vi brukar ha. Skönt.
Jag kan varmt rekomendera detta. 
Jul på Gränsö slott. Finns många alternativ på nätet men man måste vara ute i god tid. Fullbokat tidigt. Vi ringde sent. Och de flesta ställen var redan fullbokade. Vi hade ren tur att få en stor stuga på området till oss. Och stugorna var så fina. Fräscht, badrockar tofflor. Hotellavdelning vid sidan stugorna om man åker två personer. 













1 kommentar: