Sidor

söndag 15 september 2013

Men hallå..

..oj så sent.
Men här lever livet sitt eget liv med egna tider.
Så är det när man är sjukskriven.
Försöker ändå ha någorlunda tider.
Gå upp bra tid.
Ställer klockan. Sen tar jag gärna en "napp" en liten sov stund mitt..när som helst på dagen. Kroppen är så trött.

Måste måste vila. Vila.
Inte utav slöhet, vill verkligen understryka detta.
Utan utav det jag råkat ut för. Har liksom inte nåt val. Trött av att gå till Apoteket typ. Ja ni förstår.? 100 meter bort...
Och även om ni inte skulle skulle förstå så är det bara så nu.
Det är bara att gilla läget för mig just nu.
Ni vet.
Jag hade inte Velat nånting Hellre än att bli frisk nu. Nu. Pigg.

Förstår Ni? Bli frisk. Vara som vanligt..
Usch nu blir jag rörd igen.
Vet ni.
Jag bara öppnar mig och berättar som mitt liv just nu är precis nu. Här och nu.
Tårarna rinner och jag är helt slut.
Tror det är dags att sova.
Försöka.
Alla sover i huset. Det är knäpptyst.
Kusligt tyst. Jobbigt. Mörkt. Jag går ofta upp och ner...

Bilder som dagar dom gått.
Fixat balkong. Tvättat dynor som stått ute hela hela sommaren. Men ingen solblekta. Bra kvalitet. Tvättat rent.
Sov gott. Puss.














4 kommentarer:

  1. Förstår att det är jobbigt och drygt att inte få vara pigg och frisk. Har själv varit sjukskriven i flera år. Men jobbar nu deltid. Har det blivit nån förbättring för dig sedan du fick behandling för borrelian?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch jobbigt. Har ju också varit sjukskriven länge. Nej kanske nån förbättring. Men absolut inte bra på långa vägar. Tråkigt värre.
      Tar kanske tid. Om 4 veckor först återbesök och nya prover.
      Ha det fint.

      Radera
  2. Förstår att du har en extra tuff period nu, men ändå bra att du fått rätt diagnos äntligen. Usch, att vara uppe själv när alla andra sover-jag känner igen det. Galet deppigt faktiskt.
    Kram på dig!
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria för att du läser det jag skriver kram tack!

      Radera