Sidor

söndag 8 september 2013

Äntligen..

..utskriven från sjukhuset.
10 dagar med dropp och nålen är borta. Jippi!
Nästan så det blir att fira med ett glas bubbel. Men det får vänta tills nästa helg. Då ska jag minsann ta mig ett eller två glas champange eller gott glas vitt och njuta. Hmm. Och fira.
Men nu efterarbetet.
Nu hoppas jag/vi på underverk och jag vaknar upp imorgon som en ny..människa.
Kanske flera års lidande borta?
Hoppas hoppas. Vem vet.
Ska på kontroll igen om 6 veckor.
Nya prov.

Tänker fortfarande på hur jag eventuellt skulle kunna gå vidare med läkarmissen.
Lex Maria, stämma?
Men självklart blir jag helt återställd utan brum i huvudet, trötthet, huvudvärk ständigt värk i rygg och nacke m.m m.m är jag tacksam.
Vet och hört så många som både skrivit till mig och berättat deras historier och läst på andra sajter om svårigheter att fastställa deras borrelia. Svårt att upptäcka och diffusa symptom.
Tack alla för Era krya på Dig brev mail och hälsningar.❤
Hälsningar på Instagram.

Men åh blir så arg, och bara de närmsta vet hur mycket jag lidit och gråtit mig både till sömns och varit helt färdig till att orka med dagarna som gått ibland.
Usch börjar gråta bara jag tänker på det.
Hoppas nu också menieresen är borta.
Att det var enbart borrelia.
Allt borta, swisch!

Men nu, söndag.
Fick mat lunch på sjukhuset. Fått varje dag eftersom jag varit inskriven. Riktig bra mat. Och framför allt underbar personal. Rena fina ytor.
Mycket bra snyggt sjukhus vi har här i stan. Nyrenoverat.
Idag var det iallafall köttgryta.
Mannen blev naturligtvis hungrig och sugen på samma.
Så ikväll ska de som är hemma och vill mumsa på huset gryta. Mannens naturligtvis.
Igår kväll, vilka kvällar, grilla vi.
Som alltid skulle jag vilja säga.
Inte om jag får bestämma, då hade vi nog levt på havregrynsgröt och fil..och frukt som ni vet sen tidigare.
Och mackor. Och te..
Men jag är duktig på mumsiga sallader.
Med mozzarella ost, nötter, melon, tomater och andra mojjsiga saker.
Till det en olivolja med citronsmak. Flingsalt. Gott. Grannens hund Ida var som alltid med. Bor i stort sett hos oss.
Och i fredags knalla vi ut en stund och träffa vänner på en After Work.
För sedan en mycket tidig hemgång.
Tv och kaffe med glass bjöds på här hemma.

Nu ligger jag och slappar på vår balkong.
Solen är het.
Som en het sommardag.
Man får njuta.

Och vet ni vad jag ska ta mig nu?
En kopp te.
Skräll.

Bjuder på några bilder från dagarna som gått.
Vänner, blommor. En ny kudde från Fine.
Ha det fint så hörs vi snart igen.















2 kommentarer:

  1. Å, jag hoppas innerligt att du kommer må så mycket bättre nu. Håller tummen hårt hårt.
    Kram Helén

    SvaraRadera