Sidor

tisdag 27 augusti 2013

Så..

..är det dags att lägga sig efter åter en tuff dag med sjukhusbesök undersökningar hjärnröntgen och hörseltest och sist men inte minst hemska ryggmärgsprovet i ryggen. Usch fy.
Känner mig mer sliten nu än tidigare. Sovit massor i eftermiddagas.

Men så klart nervös spänd och heldag på sjukhus.
Fick iallafall åka hem. Inte inlagd nu. Utskriven. Skönt.
Sova i sin egna säng.
Men måste verkligen beundra alla söta gulliga sköterskor och läkare.
Vad man blir väl omhändertagen.
Till och med bra mat. Kaffe och te.
Goda mackor. Varit riktig hungrig.
I fredags vid invändning hade jag gått ner 8 kilo, sen i jan-feb nån gång.
Men med dropp och ordentligt fast givetvis nyttig mat har jag nog ökat nåt kilo.
Var ju helt utmärglad..mot vad jag brukar vara. Ingen fara med vikten. Perfekt nu tycker jag. Ska hålla den.
Men måste naturligt vis äta regelbundet och dricka!
Vatten då...hihi. Inte vin och skumpa brudar!
Nu hoppas jag på proverna är klara snart.
Kan det vara svår menieres och ren matthet efter så många veckor.
Eller saknad av bl.a. Kalium i blodet som jag nu ska äta varje dag.
Eller stress, migrän spända,muskler. Eller borrelia..!
Eller är ämnesomsättningen galet fel?Yrsel, illamående, fruktansvärd hög tinitus ett djupt låg brum ljud. Ljud o ljus känslig. Osv.
Nä usch nu slutar vi med sjuk snacket va?
Jag är testad för allt!

Så, nu ät det ljus tända. Love höst.❤
Lite bilder från dessa sköna augusti dagar.
Och en trött utmattad liten ekorre.
Ska väl vara jag det då! Hmm!
Blev glad och överraskad över den urgamla fina brandsläckaren som mannen släpat in.
Den får stå framme ett tag iallafall.
Oj långt inlägg hoppas Ni alla gulliga vänner orkar läsa.
Tack miljoner Tack till alla ni som skickar värmande goa kommentaren.
Blir så rörd.
Att ni bryr Er om lilla mig.
Många pussar tillbaka till Er.
Love❤❤













10 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt du har! Hoppas de kan hitta någon bra "förklaring" och hjälp, så du kan få bli bättre. Borrelia är himla trickigt och lömskt så det är bra om de testar för det. kram!

    SvaraRadera
  2. Klart vi orkar läsa! Har väntat på ett inlägg från dig! Men såklart inte bra att du varit dålig :( Nu bestämmer vi att du kan få hjälp att bli av med detta jobbiga!
    Jag hoppas du får en lugn och skön dag i ditt underbart vackra hem.
    Kram från Marie i Göteborg

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag har ju menieres och är symtomfri sedan 1,5 år! Äter endel mediciner!
    Så det finns sätt att må bättre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart att höra att du varit symptomfri så länge. Det finns hopp. Kanon.
      Kram

      Radera
  4. Hej evaleva.
    Det finns sjuksnack och det finns jobbigt sjuksnack. Jag anser ditt vara sjuksnack ;) Jag hoppas det löser sig "sa kärringen då hon sket i badkaret".
    Du får införskaffa massor av doftljus och myspysa nu när hösten snart kommer :)
    Ha det så bra du kan ;))
    mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får göra det. Massa ljus. Mys pys
      Ha det gott.

      Radera
  5. Fina Eva! Tack för att du delar med dig. Att skriva är ett sätt att få sätta ord på tankar, rädslor, funderingar. Det är bra. Vi har tusentals tankar varje dag. Det blir liksom översvämning om vi inte kan få hjälp att sortera dem och göra dem lite mindre obehagliga. Vi är alla människor och i grunden har vi samma behov - kärlek. Vi finns här för att lyfta varandra och göra livet meningsfullt att leva. Jag önskar dig allt gott! Kram Ester

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ester dina ord värmer.
      Kram på dig.

      Radera