Sidor

fredag 28 juni 2013

Så..

..var det dags igen för ett inlägg här på bloggen!
Idag ser det ju ut att bli en fin dag. Efter några dagars regn.
Efter regn kommer sol.
Igår sov jag nog bort hela dagen.
Hm, men idag ska jag försöka "fånga dagen" (typiskt blogg språk, uttjatat sånt).

Ligger faktiskt i sängen försöker dricka kaffet i liggande läge. Inte så lätt.
Men skam den som ger sig. Jag tar en slurp då och då.
Elektroder på ryggen som masserar landryggen gott.
Tidning vid sidan av mig. En riktigt skvaller Hänt extra.
Älskar skvaller och glo on i kändisarnas liv. Hellre de utländska tidningarna som finns i mängder. Men de svenska duger gott dom med.
Varför är man då sugen på och veta vad Peter Jöback och Agneta Sjödin gjort under denna vecka?
Vad är det som gör det intressant att läsa bläddra kolla vad de har på sig och se in i deras liv.
Ja jag bara är sån.
Peter har fått en dotter i all hemlighet.
Inte så mycket hemligt längre när det står här i.
Och Agneta har inte haft en man på två år. Stackars människa. Så snygg och allt..!!
Vad är felet..
Sen massa bilder på Madde med sin Chris.
Hon snygg som en docka. Han, visst. Säkert super kära. Varit på smekmånad nånstans på andra sidan jorden.
Lever gott på lyxhotell där ett rum kostar flera flera tusen per natt.
Vem betalar? Kungen? Vi?

Nu ska jag visa bilder på vår "vackra välskötta trädgård", skämt.
Vår igelkotte klipper perfekt.
Alla i familjen har olika namn på den. Hugo, Nisse, Olof.. Vi måste ena oss snart.
Varför inte bara Kotte..eller Totte?
Mitt förslag.
Vi har plockat fram en del från den gamla boden. Finns hur mycket som helst där inne. Riktigt gamla grejer.
Fått in en bänk, lådor, en stor gjutjärnsgryta.
Ni som följer mig på IG ser bilder varje dag.
Häromdagen fick L fram 3 stora badtunnor. Som sen han, faktiskt, plantera gröna växter i.
Plast, lekakulor, jord och helt gröna växter som ska stå hela året är tänkt.
Blev kanon fint.
Annars ganska vildvuxet runt kanterna. Massor av hundkex..heter det så?Nyponros buske och kalkstenar i en hög.
Vi väntar på grannens ja om nytt staket i svart järn. Allt tar sin tid.
Men det kommer bli fint när det en dag sätts upp. Men som sagt det är grannen och vi. Måste komma överens om hur det ska se ut och när osv.
Päronträdet blommade massor i våras.
När Erik tog studenten för nån vecka sen satt vi 25 st vi långbord på baksidan. Sen kom det 25 stycken till från hans klass. förfest här hemma.
Super fint. Bra väder. Och faktiskt då en mycket fin trädgård.
Det jag skulle vilja ha är en hängmatta. Men det saknas ju träd. Kanske en fatboy matta. Dom är så mysiga. Vi får ligga på vår balkong på loungsofforna när vi vill vila och ta igen oss.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe.
Ha det gott.
Kram på Er.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar