Sidor

måndag 20 maj 2013

Regn..

..mot rutan denna förmiddag.
Jag vakna tidigt av att örat busar och låter. Jobbigt.
Mediciner och lite häng framför morgon tvn.
Barnen har åkt/gått till skolan.
Idag händer inget speciellt.
Allt inför Eriks student är klart.
Mat, bjudningar, smoking, kostym, lackskor, mössa, skylt.
Checkar av allt.
En del ska hämtas dagen innan.

Strax innan ska jag köpa servetter och lite annat. Massa frukt och fina blommor. Plasttallrikar. Tips Lagerhaus.
Tråkigt kan tyckas med plasttallrikar.
Men så smidigt och enkelt som möjligt.
Finns så många roliga alternativ. Fina färger osv. Finns i silver, guld mm.
Så inget fel på papper och plast.
Nån kall champagne i ishink från Day och vatten med citron i glaskannor mm.
Kaffe i stora termos. Flera termosar.
Maten som är beställd hämtas tidigt samma morgonen.
Städa och klippa gräset gör vi dagen före.
Ja det är lite att ordna med.
Även om vi inte är en jätte samling av släkt och vänner.
Ganska lugnt och stillsamt. Men det plockar på. Alla ska få sittplats.
Blir det fint väder? Ska vi sitta ute? osv.
Det fixar sig.

Igår gick Edvin och hans pappa upp på taket. Kollade ut över gatan. Jag vågade inte!
De satt inte där länge.. tror det var lite läskigt. Så högt.

Kram på Er. Ha det fint.
Nu ska jag ta igen mig.









6 kommentarer:

  1. Känns som att du har koll på läget. Skönt!
    Hu vad otäckt! Nej, jag skulle definitivt också stannat inne. Tak ska man ha över huvudet, inte under rumpan.

    Hoppas du får en fin dag!

    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Bra skrivet det sista. Absolut över huvudet tycker jag.
      Kram på dig.

      Radera
  2. Blir säkert en fin student, låter som en bra planering! Skulle nog också tycka att det var lite läskigt att sitta på taket, men det var en rolig idé!
    Ha en fin dag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vågar mig absolut inte upp.
      Usch.
      Ha det bra.
      Eva

      Radera
  3. Halloj.Jag är också mitt uppe i studentbestyren, sonen går ut 11 juni.Blev så glad när du nämnde plastallrikar, hade också funderingar på att använda det, så smidigt, bara rätt ner i sopsäcken!Hur tänker du med bestick och glas..jag är så velig..man vill ju inte stå med disk halva kvällen..man vill ju hinna umgås med gästerna också!!!kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du jag eller Vi kör plast rakt igenom. Gör det så enkelt och smidigt som möjligt. Kan ju låta tråkigt. Men det finns båda snygga dricks och vin/champagne plast-kasta-sen glas.
      Och fina servetter till det.
      Blir bra.
      Och plasttallrikar i silver har jag köpt. Finns massa fint på tex Lagerhaus.
      Kram
      Eva

      Radera