Sidor

måndag 4 februari 2013

Nä..

..snöar ute. Hoppas det inte blir så det kommer mycket nu.
Iof så är det februari lov, sportlov i nästa vecka. Kul för alla barn. Pulka åkning och slalom.
Eller bara avkoppling och mys.
Äldsta sonen åker till Sri Lanka på fredag..!!
Oj..så lååångt bort.
Och riktigt varmt är det där nu. För varmt tycker jag. Alldeles för varmt. För mig.

Gillar gamla fina böcker som jag skrivit om förut. Bruna fina.
Har fått tag i flera från bl.a. loppis och auktioner.
Passar så bra i vår stora bokhylla dom är platsbyggd.
Viktor Rydberg, Ett svenskt jernverk, uppslagsböcker, Jack London...mfl.
Häftigt att bläddra i dom.
Gammal historia.
En del från 1800 talet.
Och här sitter jag på 2000 talet och bläddrar i dessa. Häftigt.
Har gamla tidningar bla från huset när vi köpte det. Tror jag ska göra nåt kul med dom. Rama in. Japp. Ska börja gräva i högen och plocka fram godbitarna.
När lusten faller på.











2 kommentarer:

  1. Hej du fina!
    Sitter här och känner mig krasslig. Dras med en förkylning som inte vill släppa.

    Gillar så att läsa din blogg. Den är så fin och har en skön stämning i texterna.

    Är väldigt trött på att inte få vara frisk. Influensan som kom nu blev liksom för mkt. Jag var äntligen på gång att få känna mig "som vanligt".

    Tänkte att du om någon förstår...

    Kram L

    SvaraRadera