Sidor

söndag 6 januari 2013

Ut..

..med all jul, in med våren. Skönt.
Idag känns det som ryggen ska gå av. Försöker förklarar för mannen att det ta mig tusan känns som Värkar!! när man ska föda. Blir tokig snart. (Nä det kommer ingen bebis..!!)
Inte ens mina starka, riktigt starka tabletter med morfin hjälper längre. Jag blir matt trött...och sur. Deppig.
Yrsel, menieres är bättre idag...jippi tjohej alltid nåt.
Stackars ni som läser min blogg. Mycket sjuk snack. Men det är därför jag Har bloggen lite. Att få skriva av mig när mår mår dåligt och är nere. Försöker blanda mina krämpor med inredning. Mitt absoluta största intresse.
Ha konstig blogg.
Men som ni redan vet och hängt med ett tag så är jag långtids sjukskriven pga av menieres, förslitning och ständiga smärtor i ryggen.
Så plussar vi på det med lite migrän och giftstruma, som är opererad, och en stor näve med mediciner så får vi Evas cocktail !!!!. Haha.
Tur att man har humor . .. ibland.

Nu lite dagens bilder här hemma..utan jul.
I fina "lådan" från House doctor har jag nu lagt stenar från Gotland.
Vill ha den framme. Kommer byta innehåll efter säsong.
Och herr groda får stå vid pärlhyacint knopparna på brickbordet.
Min favorit elefant kudden från Svenskt tenn får trängas med ull pläden från Ikea i fårskinns fotöljen.
Nytt doftljus köpt i USA "Silver birch", underbar doft, från brorsan får nu tändas.

Kram på Er.













10 kommentarer:

  1. Hej Eva! Va glad jag blev för din kommentar o nu hittade jag till dig. Här kommer jag att trivas så självklart lägger jag mig som följare. Ha en skön kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Oj stackars dig! Vet hur det är att ha dålig rygg, hade det under flera års tid!
    Alltid skönt att städa ut julen! Ut med det gamla och in med det nya!
    Hoppas på snar bättring av din rygg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Sköt om dig!! Hoppas du känner dig bättre snart. Vet hur lite det behövs. Ryggen har jag också problem med mellan varven.

    Så fint ni har det nu hemma!!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Klart du ska använda bloggen att skriva av dig. Jag tycker bara det blir mer mänskligt med bloggar där det står hur folk har det. Och så kan man få lite pepp från fina bloggvänner också :)

    Vad fint du gjort med stenarna i den ljusstaken. Jag har själv funderat vad jag ska göra med min nu efter jul. Var ju en superbra idé med stenar.

    Massa peppingkramar till dig idag

    /Vivvi

    SvaraRadera
  5. Usch fy att kranka ner på en person. Jag som till och med addat och gett beröm alltid för deras hem stil. Och jag vet ny vem som skriver skit här inne.
    Plockas bort givetvis. Sånt vill vi inte ha.
    För och nackdelar får man alltid ta !?! när man har en blogg. O ja. Men du..
    som skrev att rätt åt dig att du har ont osv... Usch. Saknar ord.
    Avundsjuka!?! eller vad.?!?
    Kram på Er alla pössss

    SvaraRadera
  6. Duuu som trakasserar mig nu sluta bums. Är det Inte Mobbing!! så vet inte jag...
    Jag vet vem du är..
    Men vem bryr sig..
    Stackare...
    Skaffa ett liv!!!!

    SvaraRadera
  7. Hej Eva!
    Nej låter inte roligt med ont i ryggen. Inte något man vill önska åt någon.
    Jag är ganska ny besökare på din blogg. Hittade den efter fina reportaget i Hus&Hem o fick för mig att googla lite. Vackra bilder som inspirerade mig mycket! Så tack för detta:-)
    Hoppas du blir bättre i ryggen snart!
    Kram från Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä lite krämpor här o var. Men men.
      Kul att du hitta hit genom Hus o Hem. Välkommen.
      Nu blir jag nyfiken på dig... Kika på din blogg.
      Kram Eva

      Radera
  8. I alle dager ! Er det virkelig noen som bruker blogger til mobbing ??? Det er det verste jeg har hørt. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oja mobbing och mängder av negativa obehagliga kommentarer som jag varit tvungen att plocka bort. Hade det varit 1 eller 2 men här pratar vi om många..hemska människor .
      Ha det fint

      Radera