Sidor

lördag 24 november 2012

Sådär..

...ytte pytte pynt, eller ja, en järnek tror jag de heter på plats. Maffig hög.
Gillar de röda inslagen i stora rummet. Alltid varit väldigt förtjust i rött. I lagom dos.
Rött i mattan, röd elefant kudde Svenskt tenn, och vår stora röda fotpall i andra delen av rummet. Annars grått svart vitt.
Men jag har verkligen tröttnat på alla, för mycket Bara vit-svarta hem.
In med en färg till, eller två.
Nåt varmt.
Det bästa är att i svart-vita hem passar ju alla färger in.
Hade jag inte haft röda inslag i vårt vardagsrum hade vi kanske valt...grönt..eller brunt/beiget, orange, "smuts" gult...
I tv rummet har vi vitt, koppar, beiget, och svagt grönagrå.
Men men sån är jag. Visst kan vara super fräscht, rent..läckert.
Men ack så uttjatat.
Inget för mig. Många inredningsbloggar ser verkligen super lika ut. Eller..!? Trist trist.
Åh nu blir jag säkert hals huggen..ajaj
Tur att smaken är som baken. Hihi💜
Kolla gärna in Instagram. Samma namn.
Tjaba.

6 kommentarer:

  1. Vakkert! Røde bær hører med til julen.
    Det er så fint å pynte litt til jul.
    I dag skal vi ha en typisk juletidsmiddag; norsk lutefisk. :o)

    Ønsker deg en fin lørdagskveld, du skjønne!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvaraRadera
  2. Ja det är tur att smaken är som baken ;) Och någon röd detalj blir det här framöver också
    /mia

    SvaraRadera
  3. Ja fast ett "färglöst" hem kan ju också vara levande & personligt enligt mig. Jag som har allergi mot tex. rött i mitt eget hem & framförallt garderob, kan tycka att det är fint hos andra....tex. dig. Önskar dig en härlig söndag....tänk att om en vecka möter vi advent!! Krams m

    SvaraRadera
  4. Hej! Har läst reportaget i Hus&Hem och njuter av de fina bilderna.Vilket fint hus! Min dotter med familj bor i Skövde och när vi nu kommer ner över julen så hoppas jag kunna promenera förbi och se huset live. Hon är oxå intresserad av inredning så jag har tipsat om din blogg/Eva i Piteå

    SvaraRadera
  5. Du har så fint Eva, så jag kommer gärna till dig och dricker glögg! men du är välkommen till mig med! Vi bor ju inte så långt från varann, så har du vägarna förbi, får du höra av dig!
    kram Helena

    SvaraRadera