Sidor

lördag 15 september 2012

Lördag..

..förmiddag. Har nåt så djävulsk ont i ryggen idag. Sovit knappt nåt. Tagit stark morfin nu för att dämpa smärtan något. Suck, jag är som en kärring. Är det inte det ena så är det andra. Soptippen nästa.. säger min man.😄😄
Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Mina föräldrar runt 80 klagar aldrig på nåt. Kärn friska.
Måste vara dö trist för er att läsa om mina alla krämpor jämt. Men det är ju lite därför jag har min blogg. Så skönt att skriva av sig.
Till min dåliga rygg med atros äter jag annars vid behov Tramadol. Nån annan med tips om bra medicin? Tramadol är oxå ett morfin liknande tablett... Guuud vad spännande va?!?! Hihi.😁😃😉
Så här ligger jag idag. Vardagsrummet tittar ut. Läser tidningar och kollar ipaden. Min vy idag.
Köpt en liten mysig gran liknande växt till stora hallen. Läcker va?
Ha nu en mys-pysig lördag mina älskade vänner där ute. Pööösss❤❤

6 kommentarer:

  1. Det är klart att du får skriva av dig, det gör inget!!
    Hoppas att du känner dig bättre snart !!
    Fin liten växt!!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  2. Shit, är det fler än jag som har rygg problem i denna åldern?! Jag har också en massa problem med nacke och rygg. Går hos en napprapat - super skönt! Men är långt från fri från smärtorna. Köpte en Tempur säng i sommras, sover bra men lång ifrån hur man skall sova.

    Men att ta morfin?! Gaaah, det låter mycket allvarligt! Vad har du för rygg problem? Nu blir jag nyfiken eftersom jag sitter i samma båt. Vill du dela med dig? Jag har inte varit så flitig på att läsa bloggar den senaste tiden pga mycket olika anledningar. Men nu är jag tillbaka igen.

    Och NEJ, jag tycker INTE att det är trist att läsa om dina ryggproblem - tvärt om. Ibland kan det bli förmycket yta i blogg världen. Och det är av den anledningen som jag inte bloggar i bland bla. Tycker om bloggar som är mer verklighets baserad. Livet är ju upp och ner....... som en bergodalbana liskom.

    Skriv av dig! Jag läser gärna!

    Krya på dig!

    Kram ♥CC♥

    SvaraRadera
  3. Usch! Stackars dig! Jag tycker det låter förfärligt att behöva hantera så mycket smärta. Skickar krya på dig och stärkande kramar så mycket jag orkar här.

    Tur ändå att du har så vacker vy att vila blicken på mitt i eländet :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Usch, hoppas att du snart känner dig lite bättre. Kram

    SvaraRadera
  5. Kära vän, jag letade lite för att finna vad du sliter med & kom hit. Av någon anledning kände jag igen mig redan vid första migrän inlägget jag kommenterade under.
    Uppenbart är vi ganska lika & sliter med lite av detsamma, så i KNOW FOR SURE hur du har det!!

    Om du skummat min blogg ser du fort att det är en jäkla massa gnäll om hälsan. Vissa perioder dagligen i massvis & vissa perioder inget.

    Jag kan börja med att Citodon är min dagliga vän för att över huvud taget kunna gå igenom vardagen, jag kan räkna de dagar jag slipper den i året på mina två händer. Nobligan & tramadol är back up friends när dagarna är värre än värst. Varför? -Jo jag har först av allt Fibromyalgi & reumatiska smärtor i alla triggerpunkter & leder, det är everyday pain. I tillägg har jag ett diskbrock i ländryggen som absolut inte vill gå bort som många är så lyckligt lottade att bli av med. Min har vart mer eller mindre aktiv i 10 år nu. När det ar som värst har jag förlamningar ner i höger ben & en djävulsk nervsmärta som är värre än allt i världen (föder gärna tio barn om jag slipper detta & jag har haft två jobbiga födslar liksom...) Mitt diskbrock medför också en del sjukhus uppehåll för att dynga ner mig med morfin. Man har utrett min rygg & vill inte operera med mindre jag får förlamningar i kisseri & bajseriet, då MÅSTE man, men som det är nu vill man inte på grund av att ärret som blir där man tar bort diskbrocket kommer ligga & skava på stora nerven ner i benet & då blir nervsmärtorna konstanta. Nu kommer dom & går mera.

    Jag vet inte hur många kommentarer jag fått om att all medicin är så farlig and so on. Folk berättar om hur jävla duktiga dom är som never tar smärtstillande & kroppen som läker sig själv bäst. Ye right!!! Då har du inte haft ONT NOG & ÖVER TID brukar jag säga!!!!!
    Har man familj & barn, kan man inte ligga under täcket i sängen & gråta av smärtor dygnet runt, då tar man det som erbjuds & litar på läkarna, för att få ett så normalt liv som det går att få.
    För mig är det bäst för psyket, som blir ganska skört av både smärtor & känslan av att man aldrig helt 100% räcker till för sin familj.

    Så soptippen nästa för denna Mamin också!!
    Tack för att du delade, nu känns min dag lite lättare av vetskapen att man inte är helt ensam. Tycker ibland det bara är jag som gnäller i bloggvärlden :P

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att veta att det är fler än jag om mår kass ibland. Du verkar ha riktigt riktigt jobbigt. Usch då.
      Kram. Ps jag tycker det är skönt att skriva av mig.

      Radera