Sidor

söndag 22 april 2012

Idag..

..söndag. Lång härlig slapp söndag. Inget står på programmet idag. Finns inget bättre än att äta lite gott framför tv. Kolla nån bra film och just..bara va. Inga måsten. Hela familjen är hemma. Härligt va? Eller har ni fullt program hos er? Barn som har matcher? Söndags middag med stora släkten?
Nä. Men igår började dagen med en långpromenad i solen. Så himla gott väder. Sol, värme. Var till och med tvungen att ta av mig min kappa efter en stunds promenad.
Köper ofta, ja nästan alltid färska blommor inför helgen så igår fick det bli rosor. Lovely. Verkligen vardagslyx.
Vi fick ett ryck och bjöd mannen syster med hennes man och barn med respektive. Oftas när det bara sker helt appropå så blir det som roligast. Så även igår. Ringde och bjöd hit dom 2 timmar innan. I all enkelhet.
Jag gjorde stor sallad med ägg och annat gott. Rödbetor med chevré ost och balsamvinäger. Dom tog med sig färska räkor. Rostat bröd, ostar, sparris...Gott vin. Hur smarrigt som helst.
Våra barns söta kusin Amanda njöt för fulla muggar. Puss på dig söt-Amanda.
Hennes pappa Staffan var på strålande humör. Tja ba. Likaså mamma Yvonne..ja vi alla.
Turtur paret Amanda med fästmanen, långa stiliga Vasillij. Så ny kääära det unga paret.
Mysigt med plock mat. Tar en evig tid att äta. Perfekt. Dryck både rosé och vitt vin.
"Nu koncentrerar jag mig..."
Vi ser rätt nöjda ut när vi får sitta vid snygg-Vasillij...eller hur? hihi
Ja sammanfattning..en rolig kväll. Alla var pigga och glada. Jag mådde bra..bara en sån sak. Underbart. Och seeeent blev det. Trött idag. Men so what det är ju söndag.
Kram på Er alla.

2 kommentarer:

  1. Rätt så fullt ös hela dagen, men bara trevliga saker!
    En tidig fotbollsmatch, lunch på goda rester, en tripp till föräldrarna för lite fika, svänga förbi för att köpa en present till lillkusinen och sedan laga en god middag.
    Sämre kan man ha det en söndag, men det var inte det jag skulle kommmentera, utan det faktum att spontanmiddagar är ju bara det bästa!
    Det är bara så skönt att komma på att bjuda hem någon bara sådär och det blir alltid en sådan skön stämmning sådana gånger. Ha en trevlig kväll
    Helen

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig kväll...precis som du skriver blir det spontana oftast väldigt bra...*ler. härligt att ni haft sol..här har varit gråt, gråt och regn...matchat min hälsa ;)

    Ha en fin vecka..

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera