Sidor

tisdag 24 januari 2012

Ut..

med alla vinterns blommor och in med det nya fräscha. Idag har jag varit på Plantagen och köpt många utav mina absoluta favoriter orkide. Så fin och lättskött blomma. Dessutom står den sig så länge. Låter aldrig dom blomma om...aldrig prövat faktiskt. Nu hoppas jag på att jag bäddade in dom i mycket papper så de inte frös från butik till bilen. Jag sprang allt jag kunde in i bilen, sen sprang jag om ännu fortare in med dom i huset. Vi håller tummarna. Mycket känsliga. I köket såg det ut som en blomsteraffär. Orkideér högt och lågt. Alla vita utom en rosa som ska stå i köket på köksön.


Och mitt bland blommorna står dagens middag. Lax sallad av kallrökt lax, ägg, fetaost, avokado, melonbitar och givetvis min favorit. Trögflytande baslamvinäger fikonsmak, citronolja, salt och peppar. Yammi yammi. Ungarna får lax med potatisgratäng.



Vita rosor blev det oxå. Blommor gör mig så glad. Vardagslyx med styck blommor. Me like.




Nu är det bara att få ut härligheterna i rummen. En stor får stå vid stora spegel i allrummet.




Körsbärs kvistar i all sin enkelhet står bra här.



En på mitt kontor...kanske...



Eller på byrån i sovrummet.












Sitter och lyssnar på underbara Nat King Cole. Älskar denna musik. Gör mig så lugn, soft. Skönt. Gammalt, klassiker.


Ses.

8 kommentarer:

  1. Oioioi så mange fantastiske orkideer, står en å blomstrer her hjemme også, de er no. 1 FAVO! Kirsebærkvistene ble jo også såå fine, visst får man litt vårstemning selvom det er kaldt (brrr) utenfor?!Fint du har det!

    Klem

    SvaraRadera
  2. Oja visst är det härligt med sommarblomster. Våren är snart här.
    Tack för fina ord.
    Klem på dig

    SvaraRadera
  3. Hej Eva! Välkommen på lördag,de är väldigt urplockat men finns en del.Jag ska fortsätta med mitt företag, jobba med uppdrag osv.Får se lite hur allt utvecklar sig.kram Elizabetth Design by E

    SvaraRadera
  4. En riktig favoritblomma här också. Vad maffig den stora var! Den vid speglen. Orkidéer passar verkligen i ditt vackra, vackra hem :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Underbart med blommor...:)
    Ditt vackra hem med alla vackra orkideer,såååå fint :)
    Man blir på gott humör, och själv älskar jag tulpaner som snittblommor så de pryder här i mina vaser lite överallt...:):)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  6. Tack för era fina hälsningar. Kram till er mina vänner.

    SvaraRadera
  7. Orkidéer är verkligen de vackraste och, om jag får säga så, de fulaste blommor som finns. De är fina när de blommar men sen så är det bara fula nakna "pinnar" som sticker ut ur blomkrukan :( Jag har försökt att få mina orkidéer att blomma om men förgäves. Skönt att veta att jag inte är ensam om att göra mig av med dessa vackra och inte alls för billiga skapelser så fort de har "fyllt sin funktion" ;) /Kristina

    SvaraRadera
  8. Håller med. Ur fula när blommorna faller av. Hihi
    Kram

    SvaraRadera