Sidor

onsdag 25 januari 2012

Hallo..

...girls. Har ni vågat er ut i kylan idag? Brr. Kallt. Tur att man inte är uteliggare. Måste vara fruktansvärt. När jag var i Stockholm i förra veckan träffa jag på flera på stationen. Trasiga kläder, en fattig ryggsäck med nån smutsig kudde och snuskig filt. Smutsiga och illa luktande. Vilket liv.Stackarna..eller..ja en del väljer kanske missbruk och ett kringflackande liv före nåt annat. Har inget val kanske. Vet inte. Men åh vad man njuter av att vara hemma. Älskar mitt hem. Och kanske ännu mer när man tänker på hur illa det är för väldigt många. Vilken "tur" vi har ändå.


Lill plutten..mm..12 år har somnat framför tvn. Måste väcka han snart. Det blir långa dagar i skolan. Upp tidigt. Blir lättare sen när det blir ljust ute på morgonen.


Lite dagen bilder här hemma. På sånt jag gillar. Om man ser dåligt kan man låna mitt förstorningsglas jag köpte i London. Fin detalj att ha liggande framme. Gillar.


Gillar oxå mina..eller våra ska jag väl säga glas jag köpte i Göteborg på NK sist. Stora tunga. Maffiga. Gillar dom oxå.

Nä nu ska jag väcka Edvin som somnat framför tvn. Tömt upp ett skönt bubbel bad till honom.
Ps. Här kan du klicka fram till min blogg. Visar mäss bilder och finns nu i Sköna Hem.

Se här.


Puss och Kram

1 kommentar:

  1. Härligt förstoringsglas, det fastnade jag för! Glasen också, för den delen:)

    Ha en bra dag!

    kram Pernilla

    SvaraRadera