Sidor

torsdag 22 december 2011

Snart jul..

..otroligt vad tiden går snabbt. Har ni hunnit med allt?? Stressa inte. Ta det lugnt och soft. Jag har verkligen ändrat mig. Åh om ni visste vad jag ställde höga krav på mig och allt tidigare. Men nej, nu tar vi det lugnt. Prata med en kompis som jobbar i butik. Stackaren har jobb och stress fram till 20 eller 21 sista veckorna i december. Va?? Inte klokt. Man får väl handla tidigare och planera sina inköp tidigare på året/hösten så butiksbiträden slipper jobba såå sent. Inte klokt.

Jag vet. Jag jobbade tidigare i butik. Både kläd och inredning. Aldrig igen. Slutkörd. Låt alla butiksbiträden slippa jul stressen. Jag lider med Er. De har familj, barn oxå. Julfrid och julmys...!? Jag kommer aldrig gå tillbaka till den tiden i butik. Vi hade t.o.m. öppet på Julafton!!! Sinnessjukt.

Man vet väl för jösse namn när julen Är, den 24 december..... Planera!!


Så, nu ska jag inte elda upp mig..ta det lugnt. För det gör vi här hemma. Vädigt lugnt. Nu till Peter Jöbacks julmusik. Dagen/kvällens pics.


Edvin kollar in klappar under granen..nyfiken i en strut..



En del klappar ligger där redan..tomten har varit snabb minsann.

Kvällens bild. granen står så grön och gran i stugan..tralla llalla...


Ha nu en fin och skön torsdag så här dan före dan före doppardan. Puss på er alla.

3 kommentarer:

  1. Så fint! Jag försöker att inte stressa upp mig, tar julen som den är och har fått gjort det mesta och det känns skönt. Vi skall ha 12 personer (familj) hemma hos oss och det känns bara roligt och mysigt. Kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
  2. Så fint, så fint!! Du har verkligen god smak EVA, fast det visste jag redan ;) (har lusläst din blogg.... )
    Tack för hälsningen :)
    Önskar dig och din familj en alldeles underbar jul och hoppas framförallt att du MÅR BRA!!!

    GOD JUL och Gott Nytt år!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  3. Tack för era hälsningar.
    Kram Eva

    SvaraRadera