Sidor

måndag 5 december 2011

Måndag..

..igen och andra advent. Igår tog vi det vääälldigt lugnt. Jag mådde inte så bra på eftermiddag-kväll. Gick till sängs tidigt. Trött trött.

I lördags var vi alla däremot pigga. Hade trevliga gäster på besök. L lagade fisksoppa med saffran. Uppskattat av oss alla. Inte den magraste varianten direkt. 5 dl grädde..eller mer. Ostar och kex, frukt till fördrinken.

Här är våra goa gäster Liselotte och Stefan. Jätte kul att Ni kom på besök.


Dagen har annars varit lugn. Doktor besök och medicin hämtning.

Jag njuter av julens blommor här hemma. Amarylisen är så fin nu.

Vita hyacinter väntar på att bli utslagna. Stora kanel stänger har jag köpt på Granit.


Av våra söta glada gäster i lördags fick vi ett så fint stort hjärta att hänga på en väl vald plats. En dörr kanske? Ska sätta upp den senare idag. Så fint.


Mer hyacinter..och grönt i en vas. Behöver inte vara så mycket mer.


Och dagens inköp..min älskade papperskorg från Day som jag klickat hem på Hvita Villan

Jag har kollat på den länge..och nu var det dags. Gillar det bruna skinnet och detaljerna som sömmarna och ringar på vardera sida. Me like.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar