Sidor

lördag 5 november 2011

Lördag..

...eftermiddag. Mörkt ute tidigt. Men åh vad skönt det är i luften. 10 grader. Vid denna tid förra året så var det väl snö ute..? Kommer inte ihåg? Men snön kom tidigt.

Vi tog en tur till Tibro Karlsborg idag. Och kommer Ni till Karlsborg så Måste Ni verkligen besöka en underbar fin butik Design by E. Gå in på den trevliga Elisabeths, butiksinnehavarens blogg och ta en titt. Vackra saker i butiken och absolut lika vackert hem. Så snyggt.


Bild från butiken.

Och det klart jag handlade. Fin bild som ska ramas in..




...doftljus. Och fint vitt porslin. Skålar saknas alltid. Den stora kanon till pasta eller sallad..den lilla till nötter m.m. Det fanns massor fint att handla. Får åka tillbaka snart igen.


När vi var i knutarna så tog vi oss till vår älskade sommarstuga. Vi ska sälja huset till våren. Det känns lite konstigt. Jag är ju uppvuxen här på sommrarna. Min farfar byggde det på 40 talet. Men det är för mycket jobb och lusten att vara här har sinat. Vi åker väl ut nån gång mer innan vi säljer det. Suck, man blir faktiskt lite nostalgisk.


Jul och advent för mig är Skumtomtar. Älskar dom. Och nu äntligen finns dom i butik. Mums. Tröttnar aldrig. Det bästa jag vet tror jag.


Sitter nu på kontoret. Lampor och ljus tänds tidigt.








Denna glas "ljusstake" är köpt på Mio för några år sen. Står i bokhyllan och lyser så fint i höst mörkret.

Kram på Er.




2 kommentarer:

  1. Hej Eva!

    Tack för Ert trevliga besök o att du skrivit så fint om mig här på din blogg. Välkomna igen.

    mvh Elizabetth Design by E

    SvaraRadera
  2. Tack Elisabetth. Vi kommer snart tillbaka igen.
    Får inte glömma köpa tidningen Leva Bo i helgen. Ska bli kul att se.
    Mvh Eva

    SvaraRadera