Sidor

torsdag 27 oktober 2011

Längtar..

..ni efter julen och tomten?. Ja det är inte så himla lång tid kvar. Jösses vad tiden går. Om 4 veckor är det advent. Otroligt. Jag har alltid varit en riktig jul älskare. Pysslat och grejat. Tycker det är underbart med pepparkakor och glögg, skinka och jansson, snön och tända ljus i massor. Vi har alltid haft massor jul i vårt hus. Både i mitt barndoms hem och hemma hos oss. Mängder med julklappar, tomte..fast alla är "nästan" vuxna. Ja Mycket jul har det alltid varit hemma. Allt i överflöd. Men i år ska vi ta det lugnare. Både med klappar och pynt. Jag kan faktiskt för först gången erkänna att om det blir jul hysteri så känns det jobbigt. Kan bero på att förra advent och jul var jag så dålig..i 3 veckor!! Svår menieres. Det var en fruktansvärd tid. Får nästan ångest när jag tänker på det. Jag ville så gärna fira min "vanliga" jul..men var total orkeslös och super deppig. Nä visst pynt, gran och mat men med måtta. Jag har alltid stressat in i det sista, dagen före. Stress stress. Aldrig mer. Jag lovar. Jag har tänkt om. Man kan ha det riktigt mysigt ändå..utan julstress. Nu ska Eva ta det lugnt.


Vår gulliga tomte förra julen.


Kungsgran ska vi ha iallafall. Förra årets fick stå i stora hallen. Den var STOR. Vitt och silver enbart. Fint.



Förra årets vinterbild utanför huset. Brrr. Kallt. Snart är vi där.




Nu ska jag göra reklam för butiken Cubus. Jag är en stor konsumtion av mys plagg. Går alltid med "mysisar" på kvällarna. Gärna i skön velour. Har köpt både på Twilfit och har Odd M velour plagg. Men jag tycker faktiskt att prisera är hutlös dyra när det är bara mys kläder det gäller. Odd M byxor i velour kostar nästan 1000 lappen...!! Och det är det bara 1 del alltså..byxan. På Cubus har dom jätte billiga dressar för 199:- per del. Och dom håller riktigt hög kvalitet. Kanon bra.



Har ett mjukt set i grått tidigare...


..och idag tog jag en lång promenad till butiken. Köpte ett midnattsblått set. Så skönt. Och inte nog med det. 30% rea idag....Ibland ska man ha tur.
Kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar