Sidor

fredag 14 oktober 2011

Jag..

..har hittat en sida med så läckra bilder från mest lägenheter i New York. Denna spajsade über snygga lägenhet ägs av Jason Caroll Manhattan. Så läcker. Eller hur. Undra hur det skulle kännas att bo mitt inne i en stor stor stad. tex. New Y. Jag älskar visserligen storstads puls. Favorit staden för mig är Paris med så många fina gamla byggnader. Men New Yor?!! Har aldrig varit där. Dom som vart där säger att dom vill stanna för evigt och älskar the big apple.

Finns för och nackdelar med allt.

Jag eller vi är nog rätt nöjda nu när vi bor i en lite lagom stad. Nära till allt. Inga köer till skola eller jobb. 300 meter till kontoret?!! Sant. Och än mindre till Edvins skola. Något längre till Eriks gymnasium. Brorsan med familj som bor i Stockholm säger att det är ett ständigt åkande med bilen. Aktiviteter och handla...köer osv. Här kan vi ta en promenad till vår mat affär om vi vill och vara hemma om 20 minuter igen. Lyx. Åndå finns här Allt. Många serveringar och mysiga matställen, caféer och butiker. Nä vi bor bra, Mycket bra. Men man kan ju få drömma...eller än bättre få resa till de ställen man är sugen på. Jag längtar efter Paris nu. Vilken är din favvis stad? God Natt på Er. Love










3 kommentarer:

  1. Min favoritstad är nog London:) Men kanske skulle det bli New York om jag åkte dit? Har varit där en gång för läääängesen, kommer inte alls ihåg vad jag tyckte om det!

    Ni har det ju så underbart fint, minst lika fint som lägenheten du visar!

    kram pernilla

    SvaraRadera
  2. Favvostad? Hmmmm, jag är verkligen inte någon stadsmänniska så jag har inget bra svar där. Jag har en längtan efter New York dock. Har aldrig varit där, men det är ju städernas stad så att säga... Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Ja Pernilla och Kicki. New York verkar lockande..men jag tycker dock att flygtiden är för lång. Flygrädd..ajaj. Annars skulle jag också väldigt gärna åka dit. Kram på Er

    SvaraRadera