Sidor

söndag 9 oktober 2011

Hej...

...på er denna lugna sköna söndag. Lagat super duper god fisk till middag. 1 kg kolja färsk med en Findus röra med smak av skorpmjöl, citron, dill. Vet ni vilken jag menar då? Så god. Till det sallad och delikatess potatis och äggsås. Runt formen hericuverts och citron i skivor. Ni måste testa. Jag älskar verkligen fisk. Tar alltid det eller kyckling när vi är ute. Kött äter jag sällan..om inte mannen i huset lagar det. Då är det helt ok. Men jag själv skulle inte alls ens ha tänken på att steka upp en köttbit. Nix. Grillning och stekar och oxfilé osv står mannen för.

Förr åt jag alltid skaldjur. Men efter att jag fått en ordentlig allergisk reaktion då jag svullnade upp och kunde knappt andas så äter jag inte alls det längre...tyvärr. Min favorit i matväg annars.










Gillar mina orkideer. Gärna vita. Dom står sig så länge och är så vackra. Enkelheten..det är det jag gillar.

Ps. min man har sakta så börjat förstå att jag vill ha Flos lampan som jag visade i förra inlägget...Nu är det inte Nej..utan..njeaea...kanske. Framsteg i familjen här på våran gata. Puss.

2 kommentarer:

  1. Jag hittade hit för ett bra tag sedan- hann följa bloggen en vecka och sedan slutade du blogga! Roligt att du tagit upp bloggandet igen. Jag inser att jag har en hel del inlägg att titta igenom:-). Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ja välkommen tillbaka du med. Nu kör jag på som vanligt här...så gott det går.
    Kram

    SvaraRadera