Sidor

söndag 27 februari 2011

Jag..

...väntar med spänning på min Ghost stol från Kartell. Hoppas den kommer imorgon..eller i vecka. Vit..kanske vill ha den genomskinliga?! Besluts ångest. Men hur som helst den vita är beställd. Får lov att byta om jag ångrar mig.
Imorgon ska jag börja dagen med träning på gymmet. Ska försöka få med mig mannen..vi får se om jag lyckas. Vet att han är fullbokad med möten men hoppas på en lucka. Kanske på kvällen. Nu ska vi natta här. Hade jag varit pigg och orkat hade jag suttit uppe och sett på Oscars galan som gå på tvn vid midnatt. Älskar glamour och glitter, kändisar. Får kolla in reprisen senare i veckan. Sov så gott Alla.





3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag följer din blogg och framförallt all fin inredning du visar från ditt fantastiska hus! Jag har nu själv köpt ett stort gammalt hus från 20-talet som jag ska renovera och undrar därför hur ni behandlat alla fina plank/trägolv. Du har skrivit att ni slipat alla men vilken ytbehandling har ni valt och hur sköter ni om golven?

    Med förhoppning om svar,

    Ellen

    SvaraRadera
  2. Dom förra ägarna slipade ner alla brädor, sätte tillbaka. såpade med något blandning med svagt vitkalk i.Kolla med typ Beijer eller sånna som kan trä. Vet inte hur det blandningen funkar riktigt. Men vi fick av dem en special blandning till golven ifall vi nån gång vill göra om det eller bättra på. Men det har vi inte gjort.
    Men annars såpar jag med Grumme Såpa nån dag i månaden. Med inte alltför blöt måpp. Men såpa är skonsamt till trägolv och fungerar mycket bra. Till vardagrums golvet som är i ek bonar vi nån enstaka gång. Också enkelt med en ganska torr rak mopp som gör att trät håller bättre och ser lite glanskigt och fint ut. Man får vara ganska noga med trägolv. Brädorna är relativt mjuka och det blir märken efter stolar och klackar. Men det som är bra är ju att man kan slipa försiktigt när tycker det är dags. Vi väntar med det, golven är super fina än. Och jag tycker det är vacker när man ser att golven har varit med om ett och annat. Alla stengolv kan man gå på hårt med axaj och annat som luktar gott. Blaska på ordentligt med moppen. Gamla lister och trä runt karmar osv. torkar jag oxå med såpa och vatten. Lycka till med huset. Låt oss se bilder sen....nyfiken.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva..vi tänkte att måla vissa golv vita ett tag. Vi får se. Man kanske ångrar signu när våra golv och alla brädor är så välskötta under alla dessa 100 år. Färg måste man dessutom bättra på osv. Men visst är målade golv läckert....så länge de är vita!!

    SvaraRadera