Sidor

onsdag 2 februari 2011

Hej hej...

Jätte kul att så många går in hit och läser min lilla enkla blogg. Kul. Ni får jätte gärna kommentera mera. Då blir jag glad. Var inte blyga...Alltid kul med kommentarer. Har Ni förresten varit inne på styleroom nånting och sett vårt hem?? Gå in o kika ifall ni är nyfikna. Länka er dit och skriv i bara evalevabo.
Har mått hemskt idag. Tänkte när jag vakna i morse att jag skull träna, jobba m.m m.m Efter barnen hade knallat till skolan gick jag och sov ens stund. Fram till kl var 10 ungefär. Mår kass. Yr, brum i örat. Helt matt. Känner mig nästa som full. Jag skakar och frossar. Har tait all medicin...men idag hjälper det inte alls. Usch. Allt går i slow motion. Orkar inte mycket. Försöker hålla mig uppe iallafall. Tycker det borde släppa snart. Det känns som det kommer bli en kort kväll för mig. Hoppas jag kan hålla mig upp till 19...!!! Somnar kanske framför tv. Kroppen är helt slut!!! Jäsp!!! Sååå trött. Ska försöka mig på att fixa lite mat. Barnen vill ha taco, bra för det är ju enkelt att ordna. Jag ska nog äta en lax salld med avokado o ägg. Mannen sitter på planet till Barcelona för en snabb visit. Hjälp jag ser nästan dubbelt nu...suck.


Edvin är så duktig på gitarr. Han har en privat lärare som kommer 1 dag i veckan. Han kommer bli nåt stort på musik himmlen...!!! Do remember his namn....





Satt i morgonrok och siden pyjamas till klockan var 12. Sen var jag bara tvungen att ta en promenad ut. Solen sken tidigare. Måste få luft tänkte jag. Hade min sköna Odd Molly klänning på mig. Enkel, ren och mjukt matrial i bomull och viscos. Finns i masssor av färger. Med krus vi bysten. Har den massor. Gillar.


Ett diskret mönster i rosa på ena ärmen..med en pinuppa. Gullig.

Sen på med min kappa från Objekt som jag haft en hel del i vinter. Vad jag gillar med den är att den är klockad och fyllig nertill. Markerad midja. Gillar.

Sen...ut i sköna solen. Luft. Trots att jag mår så dåligt...
Det är geggigt och lerigt över allt vid vår gata. Snön börjar smälta bort. Hoppas nu ingen mer snö kommer under den vinter tid vi har kvar.


Hemma igen laddar jag med mycket frukt
...och en espresso
..och god mörk choklad. Gott. Nuuuu ska jag vila. Sätta mig o läsa och inte göra nånting.
Hej så länge!




2 kommentarer:

  1. Läser massor av bloggar men kommenterar aldrig! Men nu bara måste jag, äntligen har jag hittat en inredningsblogg (eller livstil?) med exakt samma stil som jag gillar :-) Hittade dig på Styleroom och såg att du skrivit något om att alla svartvita hem inte var något för dig. Och precis sååå känner jag! Många inredningsbloggar är ju bara dansk inspirerade och svart vita, absolut inte fel men inte min stil!
    Jag älskar ditt vackra hus! Och tittar igenom bilderna gång på gång. Vilken inspiration!

    Karin i Västerås

    SvaraRadera
  2. Åhh tack snälla. Men visst är det så. Allt tycker man är svart vitt. Jag spyr snart på den stilen. För gösses...plocka fram lite färgglada kuddar eller plädar. Man kan ha det som bas men... Antingen är det svart/vita hem eller chabby chic...urk!!! Dags att Bryta trenden!!Vad kul att du inspireras av mig. Kul. Vad glad jag blir.
    Ha en fin kväll Karin

    SvaraRadera