Sidor

fredag 25 februari 2011

Göteborg..

...götet, lilla London. Kärt barn har många namn. Åkte ner tidigt igår. Skulle hämta upp mannen som kom från Brasilien senare på kvällen. Checka in på Avalon Hotell. Vårt favvis hotell i Gbg som jag skrivit om tidigare. Var och hälsa på personalen på vårt kontor mitt i centrum...och tog givetvis en runda på stan...
Gillar denna ljusstake som jag såg på ett cafe/bar i stan. Tala om att bränna ljus...Men så läcker. Vill ha.

Intog dagens lunch på hotellet. Kyckling sallad med granatäpplen.
En grå mulen kall dag.
Avalon

Ni vet, jag har ju tidigare tagit bilder och visat er om ni inte redan vet hur läckert det är på hotellet. Designen är så snygg.
Och titta på denna fina fina gavel. Nu denna gång tog vi reda på tillverkaren för gavlarna. Jag ska ringa och kolla upp med priser och om dom gör sånna till privatpersoner också. Kolla in badkaret mitt i rummet.


Här ser Ni hur otroligt vackert kontoret i Gbg ser ut. Det är så fint så man blir alldeles stum. Känns som man går in på ett slott. Pampigt värre har dom. Stuckaturer i guld, ca 4 m till tak och en JÄTTE bamsing till kristallkrona mitt i stora salen. Här trivs killarna som fisken i vattnet. Fattas bara annat. Finaste kontoret i stan?! Jag tror faktiskt det. Trappuppgången till vårt kontor är lika fint det. Massvis med detaljer och krussiduller. På andra våning stora speglar med guldfägade ramar.


Efter att jag jobbat klart och varit på stan så tog jag mig ett glas bubbel på hotellet. Jag bokade bord i resturangen och inväntade min pepparkaks bruna man. Han tyckte det var vansinningt kallt. Det klar, har man varit i 35 graders värme i 9 dagar så...
Om jag handla nåt? Jo då bla. dessa kängor i konjaks brun färg. Kan bli snygga till både jeans och till kjol när snön har smält. En mycket fin väska från Guess fick jag av mannen som han hade köpt på resan. Tack. Puss. Och tack för fina nattlinnet i siden. Jätte fint.
Nu ska jag lägga mig på spikmattan och läsa dagen tidning. Hej så länge.







1 kommentar:

  1. Hej!

    Ursnygg ljusstake!

    Jag har själv köpt min här;

    http://www.fabulousliving.se/thg-fat-med-olika-ljusstakar-silver-p-9996-c-699.aspx


    Trevlig Helg!

    VH Angelica

    SvaraRadera